Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Četvrta godina tender: Kinezi s Pelješkog mosta u trci za posao Kvanj-Buna

Četvrta godina tender: Kinezi s Pelješkog mosta u trci za posao Kvanj-Buna

Dejan TovilovićDejan Tovilović26. Januara 2023. — 11:13Nema komentara7 minuta čitanja
putevi republike srpske
Ilustracija (Foto: autoputevirs.com)

MOSTAR – Autoput kroz Hercegovinu najsporija je dionica u državi, a jedan tender ovdje traje po pet godina. Najnoviji primjer je dionica Kvanj – Buna, koja ulazi u četvrtu godinu javnog pronalaska izvođača, koji bi po svemu sudeći morao biti iz Kine. Kinezi se u poslove u Hercegovini, simptomatično je, uvlače nakon što im je ulaznicu dao Čovićev mostarski sajam, odnosno nakon što su bili partneri istoga (april 2019.).  

FOTO: Agencije

Kojim su putem Kinezi stigli u Hercegovinu navodno zna se. Iz krugova domaćih izvođača saznajemo da je ulaz kod Dragana Čovića bio putem beogradske veze, a nastavio se preko ministra saobraćaja i veza Denisa Lasića.  Sve se to poklapa i kroz datume, premda dominantnu ulogu u tenderima igra SDA, zbog koje su padali tenderi, a direktori istraživani.

20. juna 2019. u sjedištu JP Autoceste FBiH potpisan je ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5c dionice Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Zvirovići s predstavnicima kompanije China State Construction Engineering Corporation Ltd., Sinohydro Corporation LTD. (Kina) te Power China Road Bridge Group Co. Ltd. (Kina).  Tim ugovorom Kinezi ulaze u Hercegovinu.

Simptomatično, sve je uslijedilo dva mjeseca nakon proljetnog sajma gdje je zemlja partner bila Kina.

Tender za dionicu Kvanj-Buna, a o čijem smo poništenju pisali u prvom članku na temu koridora kroz Hercegovinu raspisan je u decembru 2019., a poništen 2022.

Detalje je istraživao Evropski ured za borbu protiv prevara (OLAF).  JP Autoceste FBiH pohvalile su se krajem oktobra da su zaprimile obavještenje od OLAF -a da je završena istraga u vezi s mogućom korupcijom, prevarom ili drugim nezakonitim radnjama u provođenju nabavke izvođača radova na projektu „Izgradnja autoceste na Koridoru Vc, dionica tunel Kvanj – Buna“, u tenderu koji je raspisan 2019. godine.

Uz to pohvalili su se da su tender raspisali i prije nego im je OLAF predložio raspisivanje novog, što bi bilo prošlog ljeta. Nakon toga su nastavili šutjeti, budući da ono što slijedi nakon toga nije za pohvalu. Iz JP Autocesta naknadno se nisu pohvalili da je i novi tender odgođan.

Naime, prema našim saznanjima povećani su kriteriji, kako bi se u samom startu eliminisalo domaće tvrtke, a dala prednost stranim, opet kineskim. Domaće kompanije su tražile od Evropske investicijske banke smanjenje uslova konkursa, te je došlo rješenje da se isti smanje, a tender odgođen, tvrdi naš izvor.

Drugo što bi bilo sporno jeste upitan poziv za idejni i glavni projekt. Kvanj-Buna se, objašnjavaju nam upućeniji radi po žutom FIDIC-u što znači da investitor, u ovom slučaju Autoceste daje idejni projekat, a svaki ponuđač svoj glavni projekat.

Simptomatično je da 29. novembra investitor raspisuje tender za idejni i glavni projekt Buna Kvanj, a za to su već raspisali “ključ u ruke” žuti FIDIC, odnosno da ponuđač/izvođač ima svoj projekat, po idejnom koji daje investitor.

Kod ranijeg tendera Kvanj, koji je poništen, 8 ponuđača je predalo osam projekata, po idejnom investitorovom. Pitanje je koji sada idejni i glavni projekt traži investitor, a ima svoj idejni i osam od ponuđača na prvom tenderu koji je pao, objašnjavaju nam upućeniji u procedure.

Nakon Kineza Kinezi

U prekvalifikacijama za novi tender raspisan prošlog ljeta opet su se našle dvije kineske kompanije– China Railway Tunnel Group Co.Ltd. – China Overseas and Engineering Group Co. Ltd, te China Road and Bridge Corporation CCC Second Highway Engineerung Co. Ltd, dvije kineske državne kompanije. China Railway Tunnel Group Co., Ltd. (ukratko CRTG), hvale se na službenim stranicama, najveći je inženjerski izvođač u tunelima i podzemnom inženjeringu u Kini, dok se China Road and Bridge Corporation predstavlja kao firma koja preduzima inostrane projekte koje pomaže i finansira kineska vlada od 1958. Do BiH stižu Pelješkim mostom, kojeg su gradili u susjedstvu, a obje tvrtke su državne.

“China Road and Bridge Corporation (CRBC) je jedna od četiri velike državne kompanije koje su krenule na međunarodna tržišta. CRBC se većinom bavi ugovaranjem, investiranjem, razvojem i upravljanjem cestama, mostovima, lukama, željezničkim prugama, zračnim lukama, tunelima, nekretninama i industrijskim parkovima. S podružnicama i uredima u skoro 60 zemalja u Aziji, Africi, Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi, CRBC je uspostavio efikasnu i brzu globalnu mrežu. CRBC je ključna poslovna platforma za inostrane poslove tvrtke China Communications Construction Company [CCCC], jedne od tvrtki s liste Fortune Global 500”, navode.

FOTO: Agencije

Na otvaranju mosta gledana je i video poruka kineskog premijera Lija Keqianga, što govori koliko je za Kinu bitno da se probija u zemljama bivše države.

“Da mi je neko prije tri sedmice rekao da će nam se obratiti kineski premijer, inače zemlja koja podržava Rusiju u njenom napadu na Ukrajinu”, čudio se tada hrvatski predsjednik Zoran Milanović.

Prokomentirao je da je Kinezima projekat izgradnje Pelješkog mosta bio ulaz u evropski prostor, ali misli da će im taj prostor ponovno neko vrijeme biti zatvoren s obzirom na aktuelne geopolitičke odnose.

“Ovo nije njihov projekat, to je evropski novac, naš novac, a kineska kompanija je dobila posao na transparentnom tenderu, ali bojim se da je to bilo zadnji put da su dobili s obzirom na situaciju u svjetskim odnosima i geopolitici”, smatra Milanović.

China Road and Bridge Corporation (CRBC) jedna je od dvije kineske tvrtke koje su se pojavile na prekvalifikacijama na tender Buna Kvanj. Kada je u pitanju Pelješki most, oni su tu posao dobili ispred austrijskog Strabaga i zajednice ponuđača koju su činile jedna italijanska i turska kompanije.

Dok na brdu Kvanj često bilježimo saobraćajne nesreće i sa smrtnim posljedicama, tender na toj dionici već je davno prohodao, a mogao bi brzo i u prvi razred. Na prvom, raspisanom u decembru 2019., koji je poništen, javile su se ove kompanije:

1. Consortium Ozaltin (Turska) & Azvirt (Azerbajdžan) &Hering (BiH) 77.722.222,15
2. JV China Second  Metallurgy Group& Guizhou  Transportation planing Survey (Kina) 81.774.604,00
3. China  Road and  Bridge Corporation (Kina) 89.318.789,61
4. Euro-asfalt d.o.o. (BiH) 90.431.047,79
5. Cengiz Insaat Sanayi (Turska) 95.812.028,14
6. China Railway 14 th  Bureau Group (Kina) 106.305.147,22
7. JV AGE Insaat ve Ticaret Anonimi Sikreti (Turska) &LLC Stoyproekt (Rusija) 146.277.437,91

On je pao, budući da najpovoljniji ponuđač nije bio po mjeri politike koja se ugrađuje u još neizliveni hercegovački autoput, koji postaje k’o Đekna. Na naš upit o istrazi zbog malverzacija na dionici Kvanj-Buna, na događanju koje je organizovao CCI direktor Voloder se branio.

“U junu prošle godine kad je Vlada imenovala ovu našu Upravu zatekli smo ugovor 19 mjesec od predaje ponuda i ugovor nikom nije bio dodijeljen. On je bio pun manjkavosti u pripremi i realizaciji jer ponude nisu bile adekvatno pripremljene. Nakon nekog vremena mi smo uspjeli za tri mjeseca provesti proceduru i predložili izvođače radova, a jedan od njih koji je bio nezadovoljan uputio je ovo pismo i žalio se da je nepravedno diskvalificiran te da su mnoge radnje bile pune nepravilnosti. Direktor je pisao OLAF-u koji se priključio u proces i nakon izvjesnog vremena dobili smo pismo od banke da oni neće dati saglasnost izvođaču radova sve dok se ne utvrde odgovornosti za navedene nepravilnosti. Kad smo ih pitali koliko će trajati, rekli su jednu ili dvije godine, a možda i duže. Na kraju OLAF nekad i ne dadne konačni sud i ja sam onda Upravi predložio da poništimo taj postupak i otvorimo novi za navedenu dionicu. Očekujem da ćemo ubrzo dobiti izvođača radova po novom natječaju i da ćemo izbjeći sve nepravilnosti koje su bile u starom postupku“, odgovorio je on.

Međutim, već na južnoj dionici kod Mostara Voloderova priča pada. On je tu, saznajemo iz više izvora uvukao sebi bliske firme. Na naš upit jesu li završene evaluacije za Kvanj Buna iz Autocesta ne odgovaraju.

Hercegovinainfo

Kvanj - Buna
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSimbioza u zataškavanju nelegalnog objekta za „Srpska open“ (FOTO)
Sljedeći članak Zaštitnici potrošača savjetuju da se provjere računi za struju

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.