PRAG, Firma “Češki porcelan” uspjela je da prevaziđe krizu u koju je zapala 2010. godine i da lani poveća profit deset odsto na pet miliona kruna (181.800 evra).
Jedan od četiri svjetska proizvođača tradicionalnog cibulak porcelana (plave boje sa motivom luka) izvozi 60 odsto proizvodnje, a na češkom tržištu je uspio da poveća tražnju na 40 odsto, sa ranijih 34.
“Rast tražnje uglavnom je ostvaren zahvaljujući tome što je porcelan postao roba za poklone i reklamu”, rekao je agenciji ČTK direktor i suvlasnik firme, Vladimir Fleiks.
Cibulak i druge proizvode firma već nekoliko godina izvozi na Daleki istok, prvenstveno u Koreju i Japan, a ponovo prodire i na rusko tržište.
Svaki kupac ima svoje specifičnosti, objašnjava Fleiks. Rusi traže klasiku, porcelan tankih zidova, modeliran, plastičan, ručno dekorisan sa lovačkim motivima. Na klasičnom porcelanu su medvjedi, a na novom guske s mašnama.
Firma ima tradiciju od 1864. godine, a trudi se da se svojim proizvodima obrati i mladoj generaciji. Šansu daje i studentima univerziteta. Proizvode po njihovim idejama.
Svake godine se mijenja boja i motivi na proizvodima, kaže Fleiks i dodaje da je tokom godina shvatio da se kopiraju moderne boje tekstila.
Prilagođavanje tržištu je, kako dodaje, recept za preživljavanje. Mora se biti konkurentan s gledišta cijena, ponuditi jeftinija luksuzna roba, klasika i noviteti, zaključio je Fleiks, koji ima 46 odsto akcija kompanije.
Ostali suvlasnici su “Dom porcelan Prag” sa 19 odsto vlasništva kapitala, i firma Garkalne limitid sa nepunih 25 odsto. Tanjug