PRAG, Željeznička veza između Praga i Beča od decembra će biti pola sata brža, vratiće se direktni vozovi za Varšavu, a zbog čestih kašnjenja ukinuće se direktna veza sa Beogradom, predložile su Češke željeznice.
Direktni voz Juro siti (EuroCity) Avala do Beograda bio bi ukinut, a zamijenio bi ga Čardaš koji bi išao samo do Budimpešte.
“Voz Avala često kasni zbog kontrola na spoljašnjoj granici Šengengskog prostora, a ta kašnjenja su se prenosila i na teritoriju Češke. U proteklom periodu to je bila najmanje pouzdana veza u Češkoj”, objasnio je portparol Čeških železnica Petr Štahlavski.
Na primjer, u posljednjih mjesec dana, prema podacima servera babitron.ic.cz, voz Avala je u prosjeku kasnio u dolasku u Češku više od 30 minuta.
Prema prijedlogu reda vožnje vozovi će do Beča ići četiri sata i 12 minuta, u odnosu na dosadašnjih četiri sata i 45 minuta. Novina je što će se zaustavljati na bečkoj glavnoj željezničkoj stanici. Brži prelazak trase omogućio je završetak nekih građevinskih radova na putu i uvođenje novih vozova, piše sajt idnes.cz.
Na liniji dnevno vozi sedam pari vozova u jednakim dvočasavnim intervalima, rekao je Štahlavski.
Poslije pauze od godinu dana biće vraćen dnevni voz iz Praga za Varšavu. On će trasu prelaziti za nepunih osam sati. Morava će biti spojena sa Baltičkim morem zahvaljujući vozu Sobieski, koji će ići do Gdanjska. Međutim, prijedlog reda vožnje predviđa ukidanje voza iz Varšave za Budimpeštu. Tanjug