LEVALO PERE, Francuski maloprodajni div “Carrefour” blizu je sklapanja sporazuma koji će u konačnici rezultirati uspostavljanjem franšiza u Indiji, koje bi bile usmjerene na potrošače u gradovima.
Francuska grupacija je već godinama u potrazi za partnerima u Indiji, a spekuliše se da pregovara s indijskom grupom “Future Value Retail” – poslovnicom “Pantaloon Retaila”. Prema nezvaničnim informacijama, dvije kompanije su blizu sklapanja sporazuma, koji će uskoro biti i zvanično objavljen. Model za njihovo povezivanje biće sličan udruživanju indijske telekomunikacione grupe “Bharti” i američkog trgovačkog lanca “Wal-Marta”, te indijskog “Tata Groupa” i britanskog trgovca “Tescoa”. “Future Value Retail” vlasnik je lanca supermarketa “Big Bazaar i “Food Bazaar”.
Prema indijskim propisima o inostranim ulaganjima stranim trgovačkim lancima nije dozvoljen ulazak u maloprodajni sektor, osim za prodajna mjesta pojedinačnih brendova poput “Nokije” i “Reeboka”. Na taj način Indija želi da zaštiti domaće maloprodajne kompanije. Inostrane grupacije poput “Wal-Marta” i “Carrefoura” mogu biti samo veletrgovci i zato moraju da udruže snage sa domaćim kompanijama kako bi ušli na tržište maloprodaje čija je vrijednost 400 milijardi dolara godišnje i za koje se predviđa da će ubrzano rasti u narednim godinama.