BEOGRAD, Generalni direktor kompanije Carlsberg Srbija Aleksandar Radosavljević najavio je danas da će u 2010. godini u unapređenje poslovanja te kompanije biti uloženo 14 miliona evra.
Radosavljević je rekao da će tri miliona evra biti uloženo u razvoj prodaje, a 11 miliona evra u unapređenje proizvodnje i logistike. Najveća ulaganja su u proizvodnu liniju za novu flašu za Lav pivo – ukupno 10 miliona evra.
Kako je naveo Radosavljević, nove, specijalno dizajnirane Lav flaše, zelene boje, zamjeniće paletu od 0,3 i 0,5 do 1. avgusta, a uvoze se iz Hrvatske i Bugarske, jer staklara Paraćin nije mogla da ispuni uslove kvaliteta i rokova. Oko 60 miliona starih flaša biće povučeno i reciklirano. Limenke i PET ambalaža su redizajnirani.
Radosavljević je, sumirajući rezultate prethodne godine, kazao da je kompanija proizvela i distribuirala 1,55 miliona hektrolitara piva, a da je ove godine u planu povećanje proizvodnje za 10 odsto.
Kako je rekao, tokom 2009. kompanija je izvezla 10 odsto proizvodnje u BiH, Crnu Goru, Mađarsku, Hrvatsku, Bugarsku, Izrael, Grčku, Slovačku i Češku, a u ovoj godini se planira povećanje izvoza za pet odsto.
Radosavljević je kazao da se kompanija tokom protekle godine pozicionirala sa ukupno 24,3 odsto udjela na pivarskom tržištu Srbije, što je ostvarenje godišnjeg plana i potvrda čvrste druge pozicije.
Prema njegovim riječima, do kraja godine u planu je i povećanje broja zaposlenih sa 492 na 510.
Radosavljević je napomenuo da je pad tržišta piva u 2009. u Srbiji bio najveći u regionu i da je iznosio 12 odsto, dodajući da je u Hrvatskoj pad prodaje piva bio pet odsto, Bugarskoj devet odsto, Rusiji 10 odsto, a u Evropskoj uniji četiri odsto.
Kompanija Carlsberg je od početka poslovanja u Srbiji 2004. godine i preuzimanja pivare u Čelarevu uložila 160 miliona evra. Novi sistem za preradu otpadnih voda u koji je uloženo oko pet miliona evra biće pušten u rad ove godine. EMportal