SOFIJA – Kvalitet, maksimalne mjere bezbjednosti, moderne tehnologije i briga o prirodi, osnovne su vrijednosti za koje se zalaže kompanija Nestle koju su u Sofiji posjetili novinari iz Bosne i Hercegovine.
O reputaciji ove fabrike u srcu Bugarske, u kojoj se već gotovo tri decenije stvara čokoladna čarolija dovoljno govore i podaci da ima 1.015 zaposlenih, od čega je sedam odsto mladih ljudi do 29 godina.
Koliko računa vode o zaštiti prirode najbolje govori podatak da se tvornica u Sofiji, slijedeći vrlo ambicioznu globalnu misiju kompanije Nestle, obavezala da će postići nultu emisiju stakleničkih gasova do 2050. godine i smanjiti potrošnju PET ambalaže prelaskom na papirnu.
Tako će, kao što je već slučaj sa Smarties bombonama u zadnje dvije godine, svaka KitKat čokoladica koja se proizvodi u ovoj fabrici do 2025. godine umjesto u plastičnoj ambalaži biti pakovana u reciklirajućem papiru.
Smarties je prvi brend za djecu koji mijenja ambalažu iz plastike u pakovanje od papira koji se može reciklirati.
U fabrici u Sofiji se proizvode upravo svima dobro poznati KitKat čokoladica i Smarties bombone.
Novinari iz BiH su imali priliku da vide proces proizvodnje KitKat čokoladica, te da uživaju u njihovom jedinstvenom ukusu.
Tvornica u kojoj se stvaraju slatki zalogaji nema puno posjeta tokom godine, a i kada ih organizuju one moraju biti isplanirane do najsitnijeg detalja kako se ni na koji način ne bi ugrozio proizvodni proces i kvalitet Nestle proizvoda.
Od bezbjednosnih preko higijenskih provjera do adekvatne odjeće sve su to koraci koje su morale proći novinarske ekipe kako bi vidjele na koji način se pripremaju najhrskaviji biskviti, preliveni najfinijom čokoladom koji zajedno čine KitKat – omiljeni slatkiš miliona ljudi širom svijeta.
Proizvodnja u Sofiji je toliko modernizovana da postoje uređaji koji na pakovanjima prepoznaju pogrešne bar kodove i da se ne mogu desiti bilo kakve nepravilnosti.
Kako su naglasili u ovoj kompaniji, a u šta su novinari imali priliku i sami da se uvjere, fabrika u Sofiji je jedan od centara ekspertize u Evropi sa održivošću i digitalizacijom u centru poslovanja.
Nestle u BiH
Nestle u Bosni i Hercegovini je prepoznat kao partner lokalne zajednice. Od pokretanja projekta Nestle za zdravu djecu preko 45.000 mališana u BiH je imalo priliku da nauči nešto više o zdravoj prehrani, važnosti fizičke aktivnosti i bavljenja sportom. Digitalizacijom Zdravo! Akademije stvoren je dodatni resurs za roditelje, nastavno osoblje i djecu gdje mogu naći informacije o zdravom načinu života i prehrane. Svoj doprinos lokalnoj zajednici Nestle radi i kroz jedinstvene umjetničke izvedbe, koje su do sad rezultirale sa 5.000 posađenih sadnica različitog drveća širom BiH.
„Nestle je u Bosni i Hercegovini prisutan već 17 godina, i u tom periodu smo postali partner lokalne zajednice. Želimo da doprinesemo društvu na jedan trajan način. Naša namjera je da pomognemo razvoj lokalne zajednice, tako da su naše aktivnosti je namijenjene edukaciji djece u smislu važnosti fizičke aktivnosti i ispravne prehrane, ali i očuvanja životne sredine. Želimo da ostavimo vidljiv trag kroz uključenost u lokalnu zajednicu“ istakao je Janko Ilić, menadžer prodaje kompanije Nestle u BiH.
Dio Nestle ponude u Bosni i Hercegovini dolazi upravo iz tvornice u Sofiji koju su posjetili novinari iz BiH. KitKat je popularna u BiH kao i u cijelom svijetu. Naime, tokom 2022. godine svaki peti stanovnik BiH je pojeo bar jednu KitKat čokoladicu.
Kompanija Nestle u svom portfoliju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija. Nestle Adriatic obuhvata tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Slovenije, koje je s Bugarskom i Rumunijom dio tržišta Nestle JI Evropa Širom svijeta, kompanija ima 403 fabrike, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dvije (Sofija, Surčin).
CAPITAL: Bojana Ninković