ZAGREB – Hrvatski turizam proživljava vrlo izazovnu godinu u kojoj je teško očekivati rast, jer mnogi hoteli imaju pad rezervacija tri do sedam odsto, otkriva analiza poslovanja hotelijera u drugom kvartalu Hrvatskog udruženja turizma, prenosi Poslovni dnevnik.
“Anketa koju smo radili sredinom juna među našim članicama, a radi se o najvećim hotelskim kućama u Hrvatskoj i pokrili smo dovoljno veliki uzorak da govorimo o trendovima, pokazala je da je volumen rezervacija za top sezonu u hrvatskim hotelima sredinom juna bio niži za tri do sedam posto u odnosu na isti period prošle godine”, kaže direktor tog Udruženja Veljko Ostojić.
Zbog toga se, kako dodaje, ulažu dodatni marketinški i prodajni napori da se realizuju “last minute” rezervacije, kako bi se u najboljem slučaju dostigle lanjske brojke.
“Naznake optimizma beleže se samo u kompanijama koje su ulagale u povećanje kvaliteta usluge”, ističe Ostojić.
Prema njegovim riječima, radi se o najizazovnijoj sezoni u posljednjih nekoliko godina, na šta najviše utiče oporavak konkurenata na Mediteranu, ali i signali recesije na ključnim emitivnim tržištima, dok se Bregzitu pripisuje tek neznatna važnost za sada.
Sporiji tempo rezervacija prijavilo je čak 70 posto anketiranih apartmanskih naselja, 62 odsto hotela i 44 posto kampova, a jedva petina hotela ima jači broj rezervacija nego prošle godine.
Iz tog razloga, čak 22 procenta hotela očekuje da će u ovoj sezoni snižavati cijene, 12 odsto očekuje slabiju zauzetost, a pet odsto manji prihod. Za kampove vlada još manji optimizam, jer čak 40 odsto očekuje manji prihod u ovoj godini, uz pad zauzeća za 41 odsto, navodi se u tekstu. Tanjug