BAR – Crnogorsku javnost je iznenadila vijest da je jedna od najvećih kruzing i kompanija za kontejnerski saobraćaj na svijetu, švicarski MSC (Mediterranean Shipping Company) potencijalni novi vlasnik dijela Luke Bar, Port of Adrije, kojom trenutno gazduje turski Global Ports.

Naime, Reuters je sredinom juna objavio vijest da je Global Ports, koji kotira na Londonskoj berzi, primio finansijsku ponudu za potpuno preuzimanje od MSC-a, a prema istom izvoru, obavezujuća ponuda bi trebalo da stigne najkasnije do 13. jula, slučajno na crnogorski Dan državnosti, prenosi Investitor.me.
Global Ports, u vlasništvu turskog biznismena Mehmeta Kutmana, potvrdio je da je u pregovorima za prodaju. Kompanija upravlja s nekoliko komercijalnih luka uključujući najveću luku u Crnoj Gori.
MSC je najpoznatija po kruzing putovanjima, ali i po kontejnerskom saobraćaju, gdje je podudarna sa djelatnošću crnogorske kompanije. MSC je u privatnom vlasništvu porodice Aponte, a u periodu rekordne zarade kontejnerskog prevoza tokom pandemije, kompanija je tražila mete za preuzimanje širom svijeta.
Nedavno je pristao da kupi Bolloré Africa Logistiks za 6 milijardi dolara, preuzeo je udio u italijanskom trajektnom operateru Mobi u martu, dok je ranije tokom godine zajedno s Lufthansom uložio novac u ITA-u, nasljednicu italijanske aviokompanije Alitalia.
MSC je u procesu preuzimanja i većinskog udjela u brazilskom regionalnom operateru kontejnerskog prevoza Log-In Logistik.
U Vladi Crne Gore nisu sretni zbog mogućnosti da Port of Adria dobije novog stranog vlasnika, već žele da povrate potpunu kontrolu nad kompanijom i sami nađu novog strateškog partnera. Agencije