LONDON, Britanska “velika četvorka” supermarketa Sejnsberi, Asda, Morisons i Tesko gube bitku za mušterije i novac od jeftinijih njemačkih lanaca Aldija i Lidla.
Kako piše “Independent”, po prvi put u posljednjih 20 godina zabilježen je pad prodaje u supermarketima u 12-nedeljnom periodu u odnosu na prošlu godinu, a da pad bude samo 0,2 odsto pobrinuli su se Aldi i Lidl koji su zabiležili značajan rast.
Tesko, koji ovih dana ima i sudskih problema, zabilježio je pad prodaje od 3,7 odsto, dok su Morisons i Sejnsberi pali za 3,3 i 2,5 odsto.
Najveći dio mušterija oteli su im jeftiniji lanci, a Morisons je čak saopštio da će “uskoro imati iste cijene kao Aldi i Lidl”.
Na drugoj strani, Aldi je povećao prodaju za impresivnih 25,5 odsto, a Lidl za veoma solidnih 16,8 odsto.
Analitičari kažu da je svaki drugi britanski potrošač posjetio radnju jednog od ova dva lanca u prethodna tri mjeseca. B 92