BIJELJINA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković izjavio je danas da brendiranje jeste skupo, ali je sigurno i isplativo, i cilj Srpske je stvaranje što više brendova koji će biti konkurentni na evropskom tržištu.
Otvarajući šestu konferenciju pod nazivom “Marketing u trgovini, brendiranje proizvoda i usluga”, koja je održana u Privrednoj komori Bijeljine, Gluhaković je rekao da se ovom edukacijom osnažuju domaći proizvođači za izlazak na tržište EU, prvenstveno u oblasti zdrave hrane.
“U raznim proizvodnim djelatnostima i uslugama Republika Srpska već ima prepoznatljive brendove kao što je sir trapist, čija je zaštita pri kraju, imamo dobra vina i uspješan vinarski klaster od Trebinja do Kozarske Dubice, a imamo i Banju Vrućicu sa 100.000 noćenja gostiju iz EU od 200.000 noćenja ostvarenih prošle godine”, rekao je Gluhaković novinarima.
Prema njegovoj ocjeni, brend Semberije sigurno je poznati semberski kupus za koji je već zainteresovana Veletržnica Beograd, koja je balkanski lider u oblasti trgovine.
Gluhaković je rekao da i kvalitetna domaća rakija može da bude značajan brend ove regije i podsjetio da je nedavno završena zaštita čuvene domaće rakije Drenja sa područja Drvara.
On je istakao da Veletržnica Beograd nudi proizvođačima iz Republike Srpske da godinu dana besplatno koriste njenu infrastrukturu i logistiku, samo da dođu sa kvalitetnim domaćim proizvodom i da održe njegovu kontinuiranu ponudu.
Gluhaković je najavio da će do kraja godine konferencije o brendiranju domaćih proizvoda biti održane u Istočnom Sarajevu i Trebinju.
Privrednici bijeljinske regije koji su učestvovali na konferenciji pohvalili su saradnju sa Privrednom komorom i Ministarstvom trgovine i turizma Republike Srpske u nastojanju da zdravi domaći proizvodi nađu svoj put do evropskog tržišta. Srna