MEKSIKO SITI/BRAZILIJA, Meksiko i Brazil postigli su dogovor o ograničavanju broja izvoza automobila iz Meksika u Brazil u naredne tri godine.
Na taj način je okončan trgovinski spor između dvije najveće privrede Južne Amerike. Brazil i Meksiko time su sačuvali deceniju star sporazum o trgovini automobilima, limitirajući izvoz automobila na tri godine.
Meksiko je pristao da ograniči izvoz automobila u Brazil na oko 1,55 milijardi dolara godišnje u sljedeće tri godine, izjavio je meksički ministar privrede Bruno Ferari.
Poslije isteka dogovora obje zemlje će se vratiti na režim slobodne trgovine kolima, podsjećaju agencije.
Meksička prodaja automobila Brazilu minule godine dostigla je 2,1 milijardu dolara. Meksiko je isporučio 134.000 kola u Brazil u 2011, u poređenju sa 53.000 jedinica u 2009, čime je trgovinski suficit Meksika dostigao 696 miliona dolara.
Meksiko, koji je dugo važio za stabilnog izvoznika vozila na gigantsko američko tržište, naglo je povećao prodaju kola na jugu kontinenta, gdje je snažna lokalna privreda uz povoljan valutni kurs, povećavala atraktivnost isporuka.
Brazilski predsjednik Dilma Rusef prošlog mjeseca zatražila je od meksičkog šefa države Felipe Kalderona reviziju trgovinskog sporazuma, a brazilski zvaničnici su zaprijetili da će se povući iz sporazuma.
“Prva stvar koju smo utvrdili jeste da nije kršen sporazum”, rekao je ministar Ferari.
Ako Meksiko dozvoli Brazilu da izađe iz sporazuma, Meksiko bi vjerovatno uzvratio i napustio dogovor o slobodnoj trgovini i generalno bi od toga svi pretrpjeli štetu, smatra Ferari.
Najnoviji dogovor ograničava meksički izvoz automobila na 1,45 milijardi dolara u prvoj godini sprovođenja sporazuma, na 1,56 milijardi u drugoj godini i na 1,64 u trećoj, precizirao je Ferari.
Meksiku je bilo potrebno da proširi proizvodnu bazu izvan američkog tržišta, tako da se Brazil, sa uspješnom privredom, našao na putu Meksika koji želi da postane globalni izvoznik. Brazil je ostvarivao suficit s Meksikom u prvih sedam godina sprovođenja sporazuma u vrijednosti od oko 10 milijardi dolara, prema podacima meksičke vlade.
U posljednje tri godine, međutim, stvari su se promjenile. Zahvaljujući rastu prihoda stanovništva i lakšem dobijanju kredita u Brazilu, vozila proizvedena u Meksiku i u svijetu postala su privlačna za brazilske kupce.
I kada su u pitanju cijene vozila u dvije zemlje, postoje oštri dispariteti. “Folksvagenov” model “džeta” koja se izrađuje u Pueblu u Meksiku košta 19,342 dolara, dok u Brazilu najjeftinija verzija osnovnog modela “džete” vrijedi 28.072 dolara. S druge strane, manji kompaktni “golf” izrađen u Brazilu u Meksiku košta 9.457 dolara, ali je dva puta skuplji u Brazilu – 17.047 dolara. Tanjug