BANJALUKA – Bolnice i klinički centri u RS u kojima su pacijenti nezadovoljni biće novčano kažnjeni, a one zdravstvene ustanove kojima je pacijent u centru pažnje biće nagrađene.
Ovo su poručili iz Fonda zdravstvenog osiguranja RS koji kontinuirano kontroliše rad zdravstvenih ustanova.
“U slučaju nezadovoljstva pacijenata bolnice će biti novčano kažnjavane, a krajnje mjere su raskidanje ugovora s tom ustanovom kao i smjene menadžmenta, dok će za dobar rad dobijati dodatna stimulativna sredstva”, kazali su u Fondu.
Svakodnevne kontrole obuhvataju snabdjevenost lijekovima, higijenske uslove, kvalitet hrane, obezbijeđene pidžame i papuče i, uopšte, zadovoljstvo pacijenata uslugom i odnosom bolničkog osoblja.
Bolnice su dobile dodatni rok od mjesec dana da nabave dovoljno pidžama i papuča za svoje pacijente, u suprotnom će biti kažnjene. Fond će, kako je najavljeno, iz sredstava koja su ugovorena s tim bolnicama platiti potrebnu opremu za pacijente.
“Ako je bolnica tražila od pacijenta da kupuje lijek koji nije na bolničkoj listi, a na toj listi postoji adekvatna zamjena koja se nalazi u bolničkoj apoteci, bolnica će biti kažnjena sa 0,1 odsto umanjenja mjesečnog iznosa ugovorenih sredstava između bolnice i Fonda kod prvog prekršaja. Kod ponovljenog prekršaja umanjenje će iznositi 0,2 odsto i tako dalje, a krajnja mjera je raskidanje ugovora sa tom bolnicom”, naglasili su u Fondu i dodali da će se ista mjera preduzimati i ako se utvrdi da bolnica iz neopravdanih razloga u svojoj apoteci nije imala sve lijekove sa bolničke liste, pa su ih pacijenti sami kupovali.
Iste kazne će biti primjenjivane i u slučaju da se više od 30 odsto anketiranih pacijenata negativno izrazi o higijenskim uslovima u bolnici, a 25 odsto anketiranih izrazi negativan stav o kvalitetu hrane.
Ako se u toku tri mjeseca kontinuiranog praćenja zadovoljstva pacijenata njih 20 odsto izjasni negativno, odnosno ako je prosječna ocjena zadovoljstva manja od četiri, Fond će o tome obavijestiti resorno ministarstvo i sugerisati da se formira komisija koja će utvrditi uzrok nezadovoljstva pacijenata.
Ako to, pak, ne bude dovoljno i ako pacijenti i dalje budu nezadovoljni, poručili su u Fondu, biće predložena smjena menadžmenta bolnice.
“Smisao kontrole koju provodi Fond je zadovoljstvo pacijenta, ali i stimulacija dobre prakse u zdravstvenim ustanovama. U vezi s tim primjenjivaće se i stimulativne mjere za one koji rade dobro”, istakli su u Fondu.
Vlado Marjanović, predsjednik Udruženja zdravstvenih menadžera i direktor Opšte bolnice u Gradišci/Bosanskoj Gradišci, podržava mjere Fonda.
“Ne možemo svi biti u istom košu. Vrijeme je da se odvoje oni koji rade od onih koji ne rade”, kazao je Marjanović. Nezavisne N.