HONG KONG, Globalna potrošnja najbogatijih Kineza je 2013. smanjena za 15 odsto i to treću godinu za redom, ocijenio je kineski časopis Hurun Report.
Najimućniji Kinezi su 2013. kupovinu skupih poklona smanjili za četvrtinu.
Ovakav pad između ostalog se tumači kao i rezultat kampanje koju su kineske vlasti pokrenule u borbi protiv korupcije i primanja poklona u vidu mita, ali takođe kao i posljedica sve veće usmjerenosti Kineza ka putovanjima i kupovini u inostranstvu.
To im omogućava da izbjegnu plaćanje ogromnog poreza za luksuznu robu koja u Kini dostiže i do 40 odsto prometa, prenosi list Tribin.
Kako ocjenjuje kineski časopis Hurun Report, 64 odsto kineskih milionera je 2013. emigriralo ili je planiralo da to uradi, dok je 2012. ta brojka iznosila 60 odsto. Trećina najbogatijih Kineza je već napustila zemlju.
Najveći broj kineskih bogataša je emigrairao ili želi da imigrira, a jedan od glavnih razloga je veća mogućnost boljeg obrazovanja njihove djece.
“Ova godina u pogledu luksuzne robe kao što su galanterija, satovi, nakit biće stabilna ili čak u blagom padu na kineskom tržištu ali kad je riječ o ostalim luksuznim proizvodima kao što su čajevi, proizvodi za unapređenje zdravlja i obrazovanja doživiće bum”, ocijenio je magazin.
U 2013, dvije trećine potrošnje za lukuznu robu kineskih građana realizovana je u inostranstvu.
Bogati Kinezi sada luksuznu robu kupuju skoro isključivi za ličnu upotrebu jer se skupi pokloni ljudima na vlasti tumače kao mito ili korupcija u skladu sa antikorupcionom kampanjom koju je Peking pokrenuo 2012.
Marke kao što su Ermes, Luj Viton, Epl i Guči ostaju i dalje najtraženije za kupovinu skupih poklona, navodi su u istraživanju koje je sproveo Hurun Report.
Ali brendovi Bulgari, Salvatore Feragamo, Tifani su izgubili na popularnosti među čelnicima Komunisrtičke partije Kine.
Još jedan od razloga pada kupovine luksuzne robe u Kini je u usporavanje privrednog rasta druge ekonomije svijeta ali i sve veće popularnosti kupovine putem Interneta zbog povoljnijih cijena nego u veleprodaji. Tanjug