ZAGREB, Turistička sezona prava je prilika za traženje posla. Ove godine ponuda u regionu je prilično bogata, ali treba požuriti dok najbolje pozicije još nisu zauzete.
Konzum ove godine traži 700 sezonskih radnika za svoje prodavnice duž cijele obale u 60 gradova. Lidl je još u januaru objavio potragu za sezonskim radnicima, a istu praksu imaju i ostali trgovinski lanci koji posluju na obali. Osim trgovinskih lanaca, još veću potrebu za sezonskim radnicima imaju hotelske kompanije.
Ukoliko se pogledaju oglasi za sezonsko zapošljavanje na specijalizovanim portalima, vidi se potraga ponajprije za barmenima, koktel i pica-majstorima, poslastičarima, animatorima, recepcionarima.
Sunčani Hvar traži šefa kuhinje, konobare, barmene, kuvara, pica-majstore, poslastičara.
Karisma traži menadžera restorana, hostese, kuvara .
Dominiraju poslovi u Dalmaciji i Istri, a na obalu se, kao i svake godine, odnosi čak 90 odsto oglasa. Neke hotelske kompanije organizuju i predavanja kako bi nezaposlene informisale o mogućnostima i uslovima rada. Tako je Plava Laguna nedavno održala predavanje u Zagorskoj županiji.
Istraturist i Plava laguna, dvije hotelske kuće u Grupi Lukšić, još početkom godine krenule su u potragu za 2.100 sezonskih radnika, piše Večernji list.
Valamar Riviera nedavno se predstavila u Dubrovniku, gdje svake godine zapošljava oko 400 sezonskih radnika, ali na svim destinacijama više od 2.000. Jako Andabak iz koncerna Sunce kazao je da će zaposliti oko 600 sezonaca, ali i da im nije velik problem da nađu radnike jer imaju internu akademiju. Vecernji list