BEOGRAD – U Bijeljini je tokom ove godine u planu otvaranje Semberske kuće, po ugledu na Hercegovačku, Krajišku i Lijevče kuću, rekao je Srni portparol gradske Turističke organizacije Dragan Tešić.
Tešić je istakao da bi se u Semberskoj kući nalazili autohtoni semberski proizvodi koje bi mogli da kupuju građani, ali i svi turistri koji dođu u Bijeljinu.
“To su prehrambeni proizvodi, destilerije, rakije, vina, sušeno voće i povrće, razni suveniri. Sve ovo što je proizvedeno u Semberiji”, dodao je Tešić.
On je naveo da otvaranje Semberske kuće nastavak nekadašnje kampanje “proizvedeno u Semberiji”.
“Na jednom mjestu ćemo imati samo autohtone semberske proizvode sa atestima, od prehrambenih proizvoda, sir, kajmak. Sveto ćemo objedinit na jednom mjestu kako bi pokušali da plasiramo semberski brend”, rekao je Tešić.
Govoreći o turističkoj ponudi Bijeljine na sajmu turizma u Beogradu, Tešić je rekao da ove godine Bijeljina ima sopstveni štand i da je prepoznatljiva kako na području Republike Srpske, tako i regionu po Etno-selu “Stanišići”, koje je lider turizma i po broju dolazaka i noćenja u ovom dijelu regiona.
Tešić je rekao da je na sajmu predstavljena i gastro ponuda Bijeljine posredstvom partnera firme “Globus”, odnosno restorana “Pet jezera”, a promovisana je i Banja Dvorovi.
“Promovisan je i kulturno-istorijski značaj grada Bijeljine, koja je uvijek tokom svog postrojanja bila na granici Istoka i Zapada, i u njoj je izražen spoj različitosti u kulturi. Pokušavamo da promovišemo grad Bijeljinu kao nešto što treba da postane regionalni brend”, istakao je Tešić.
On je napomenuo da u posljednje tri godine raste broj dolazaka i noćenja turista, što pokazuje da Turistička organizacija Bijeljina dobro radi svoj posao.
“U odnosu na 2022. godinu, prošle godine smo imali 5.000 više noćenja, odnosno 3.000 više posjetilaca. Tako da nam je 2023. godine rekordna po broju dolazaka”, rekaoje Tešić.
On je naveo da najveći broj turista dolazi iz zemalja regiona, prije svega iz Srbije, a tu su i Hrvatska, Slovenija.
“Kada je riječ o evropskim zemljama, prednjače Švajcarska, Austrija i NJemačka, a pri tome ne govorimo o našim gastarbajterima”, rekao je Tešić.
On je dodao da u Bijeljinu dolaze ljudi iz skoro cijelog svijeta, Azije, Afrike, Južne Amerike, Brazila i Australije i to su pretežno poslovni dolasci.
Na štandu Turističke organizacije Bijeljine ugostili su i srednju turističku i ugostiteljsku školu iz Janje, štand su posjetili i predstavnici Područne Privredne komore Bijeljina, prijatelji “Endžels rouz” proizvodnja sokova od ruže i zove, kao i čelnici grada Bijeljina. Srna