BEOGRAD, Prema istraživanju britanskog Ekonomista o evropskim destinacijama za šoping turizam, glavni grad Srbije zauzeo je tek 31. mjesto od 33 metropole.
Ni surovo visoke cijene u buticima, ni ljetošnji ulični neredi nisu naškodili rangu Londona u istraživanju o najboljim i najgorim evropskim metropolama za šoping turiste.
Od 33 grada analizirana po 22 mjerila, britanska prijestonica je prva preporuka za kupoholičare.
Beograd je čvrsto zasjeo na začelje liste, na 31. poziciju, pobjegavši jedino Oslu i Ženevi. Beogradu nije pomoglo ni to što se, za razliku od “prvaka lige”, dobro kotira po povoljnosti cijena, a čak je i na tabeli koja pokazuje bezbjednost grada završio tik ispod Londona – na pretposljednjem mjestu, bolji samo od Istanbula.
Možda ovakvi rezultati vrijeđaju srpski ponos, ali teško da se s njima neće složiti Beograđani, koji poslovično gunđaju kako u svom gradu ne mogu da nađu kvalitetne a dostupne „krpice”.
Ako je ponuda loša za nesvikle na vrhunsku robu, tek Evropljani nemaju ovdje šta da traže. Mnogi svjetski brendovi se još nisu doselili, ili zato što tržište Srbije nije dovoljno veliko i bogato, ili zato što Srbija nema dovoljno ozbiljnih firmi koje bi ih zastupale.
Rasprodaje nisu česte, na njima se prilično potura roba s greškom, a sniženja jedva da ponište prethodna poskupljenja. Politika