BEOGRAD, Naša strategija je da ponudimo kvalitetan asortiman po konkurentnim cijenama, kaže u intervjuu za „Novosti“ Pjer Olivijer Bekers, predsjednik i generalni direktor belgijske kompanije „Delez“ grupe, koja je kupila „Delta Maksi“, najveći trgovinski lanac u Srbiji.
– Željeli bismo da sačuvamo lokalni identitet „Delta Maksi“ grupe kroz razvoj postojećih jakih brendova lokalnih proizvođača. U pogledu plasmana stranih proizvoda, svakako da planiramo da ih uvozimo ukoliko je potrebno, ali, ponavljam, imajući na umu i očuvanje neophodnog balansa sa lokalnim brendovima – kaže Pjer Olivijer Bekers.
* Da li ćete ponudu prilagoditi tržištu Srbije, u kojoj je standard prilično nizak?
– Čvrsto vjerujemo da će Srbija, sa svojim odličnim geografskim položajem i izvrsnom ponudom prehrambenih proizvoda, imati ključnu ulogu u sprovođenja naših strateških planova u ovom dijelu Evrope. I Srbija i region nude izuzetan potencijal rasta i sigurni smo da Srbija jeste i da će biti najvažnija za ostvarivanje naših ciljeva. Definisaćemo cjenovnu poziciju „Delta Maksi“ grupe u odnosu na lokalnu konkurenciju na tržištu i nastojaćemo da uspostavimo vođstvo u pogledu kvaliteta.
* Ko će, od srpskih dobavljača, dobiti priliku da sarađuje sa vama. Šta će u saradnji biti prioritet – kvalitet, cijena ili uslovi plaćanja?
– „Delez“ grupa će sarađivati sa svim dobavljačima. Pošto smo već imali priliku da se susretnemo i uspostavimo prve kontakte sa nekim od lokalnih dobavljača na nedavno održanom Sajmu nabavke u Beogradu, smatramo da postoje čvrste osnove za razvoj konstruktivnih odnosa sa dobavljačima na srpskom tržištu.
* Politika vaše kuće je jačanje lokalnih brendova, da li će to biti slučaj i na srpskom tržištu?
– Ojačaćemo i lokalne brendove na srpskom tržištu, a pokušaćemo da nađemo načine da promovišemo i svoj privatni brend „365 rejndž“. Vjerujemo da će biti prilike za srpske dobavljače da izvoze svoje proizvode, s obzirom da će „Delez“ grupa znatno ojačati svoje prisustvo u jugoistočnoj Evropi.
* Da li će doći do promjene imena „Maksi“ trgovina?
– Kao i u slučaju drugih akvizicija, koje je „Delez“ realizovao, planiramo da očuvamo lokalni identitet „Delta Maksija“ daljim osnaživanjem jakih lokalnih brendova.
* Investicioni planovi u narednoj godini?
– Planiramo da ojačamo logističku infrastrukturu u Srbiji i Bugarskoj kroz izgradnju novih distributivnih centara, a u naredne tri godine planiramo da integrišemo „Delta Maksi“ grupu u evropsku IT platformu, koja je trenutno u fazi razvoja.
Najveća investicija
Investicija belgijskog „Deleza“ od skoro milijardu evra jedna je od najvećih u ovom dijelu Evrope u posljednjih nekoliko godina. „Delez grupa“ je maloprodajni lanac iz Belgije, koji je prisutan u šest zemalja na tri kontinenta. Na kraju 2010. prodajna mreža „Delez grupe“ brojala je 2.800 prodavnica, a iste godine ostvaren je prihod od 20,8 milijardi evra. Novosti
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba