SARAJEVO, Udruženje banaka Bosne i Hercegovine je u intenzivnom kontaktu sa svim relevantnim institucijama u Bosni i Hercegovini, od kojih prikuplja podatke o privrednim granama i/ili pojedincima koji su pogođeni krizom, u namjeri da bankama članicama omogući koordinaciju neophodnih aktivnosti usljed novonastale situacije uzrokovane pandemijom COVID 19.
“Inicijalne mjere podrške koje će banke obezbijediti će trajati minimalno tokom perioda trajanja stanja nesreće, a dalje se mogu produžavati, ukoliko se vanredno stanje nastavi”, navedeno je u saopštenju Udruženja banaka BiH.
Napominju da će za pravna lica na raspolaganju biti različite mjere određene u skladu sa individualnim potrebama klijenata.
“Sve kompanije koje su direktno pogođene krizom, kao i one gdje je utjecaj krize manji ili će naknadno nastati, će imati mogućnost podnošenja zahtjeva za neku od mjera olakšica. Realizaciju mjera banke će obavljati direktnom komunikacijom nadležnih bankarskih službenika, zaduženih za vođenje poslovnog odnosa sa klijentom – pravnim licem”, stoji u saopštenju.
Kada su u pitanju fizička lica, ističu da će banke obezbijediti privremeni moratorij ili drugu posebnu mjeru na kreditne plasmane svim pojedincima koji su pogođeni nastalom situacijom (klijenti kojima su smanjenja primanja, ugrožena stabilnost primanja, te samim tim i kapacitet otplate kreditnog zaduženja).
“I za fizička i za pravna lica, mjere relaksacije će se odobravati po ubrzanoj proceduri i uz minimalnu dokumentaciju i učinit će se sve da maksimalno obezbijede mogućnost realizacije mjera i bez dolaska u banku”, navedeno je iz Udruženja banaka BiH.
Pojašnjavaju da će konkretne upute biti dostupne na web stranicama banaka od 3. aprila, uključujući sve kanale komunikacije koji će se koristiti (telefon, mail , SMS, viber i sl), kako bi se povećao kapacitet i brzina obrade.
“Banke neće naplaćivati dodatne troškove u periodu mjera, niti naknade za modifikacije postojećih kredita”, ističu u udruženju.
Napominju da će Banke u Bosni i Hercegovini nastaviti aktivno pratiti situaciju, djelovati na najbolji mogući način u interesu svojih klijenata i pružiti im adekvatnu pomoć, kako bi zajednički premostili krizu izazvanu pandemijom COVID 19. Sandra Vukić/Nezavisne