BANJALUKA – Banjalučki prevoznici praktično „na riječ“ besplatno prevoze penzionere, jer gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković odbija da ispoštuje dogovor i potpiše ugovor prema kojem besplatne karte ne važe radnim danima u periodu od šest do osam časova ujutru, otkriva CAPITAL.
To što nije potpisao ugovor sa prevoznicima ne smeta gradonačelniku da penzionerima dijeli kartice za besplatan prevoz, pa je i juče upriličio podjelu kartica.
Do zastoja u potpisivanju ugovora došlo je kada je CAPITAL otkrio da prema ugovoru koji su prevoznici potpisali i uputili gradonačelniku na potpis besplatne autobuske karte neće važiti radnim danima u periodu od šest do osam sati ujutro.
Nakon što je javnost na to burno negodovala, gradonačelnik je odbio da potpiše ugovor na koji su prevoznici već stavili svoj potpis.
To praktično znači da banjalučki prevoznici od 1. maja o svom trošku voze penzionere, a grad formalno-pravno nema obavezu, ni zakonski osnov da im to plati.
Niko od njih nije želio da govori za CAPITAL, ali saznajemo da ne žele da odustanu od člana ugovora koji govori da besplatne karte neće važiti u periodu od šest do osam časova ujutro.
„Procjene su da ima najmanje hiljadu, a možda i duplo više radno angažovanih penzionera koji u jutarnjem špicu koriste javni prevoz. Prevoznici su tražili, i to stoji u ugovoru koji su potpisali i uputili u gradsku upravu, da besplatne karte ne važe u tom periodu zato što za penzionere koji rade njihovi poslodavci treba da plate mjesečne karte. To je bilo dogovoreno, ali kada je objelodanjeno, gradonačelnik je zbog negodovanja javnosti očigledno odustao od toga“, kaže naš sagovornik odlično upućen u dogovor između gradonačelnika i prevoznika.
On objašnjava da je dogovoreno da grad mjesečnu kartu za penzionere koja košta 18 KM plaća marku jeftinije i da ona pri tome važi i za prigradski prevoz koji košta 27 KM mjesečno, ističući da je to višestruko niže od radničke karte koja za gradski prevoz košta 57 KM, a za prigradski 75 KM.
Kako saznajemo, prevoznici ne žele da odustanu od dogovorene stavke da besplatne karte ne važe u jutarnjem špicu, a na primjedbu da penzioneri upravo u jutarnjem periodu treba da idu kod ljekara, njihov odgovor je da penzionerima koji imaju ljekarsku uputnicu neće naplaćivati karte, kao i da ne namjeravaju preduzimati rigorozne kontrole, ali da ne žele da se odriču prihoda u korist drugih poslodavaca.
„Prevoznici se bune da se na njihovu štetu favorizuju drugi privatni poslodavci, jer grad plaća prevoz penzionerima koji rade kod njih, umjesto da im oni kao poslodavci plate kartu“, objašnjava naš sagovornik.
Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković krajem aprila je uručio prve karte za besplatan prevoz za penzionere i lica starija od 65 godina.
On je rekao da će do 1. maja oko 3.000 do 4.000 penzionera dobiti kartice za besplatan prevoz, dodajući da „početkom maja ide nova serija podjela i da će do kraja maja podijeliti oko 15.000 besplatnih doživotnih kartica“.
Stanivuković je tom prilikom zamolio penzionere za razumijevanje i strpljenje, jer je veliki broj prijavljenih za ovu karticu, apelujući na najstarije sugrađane da ne koriste javni prevoz u ranim jutarnjim časovima.
Međutim, nije otkrio da ugovor koji su mu prevoznici uputili na potpis predviđa da besplatne karte neće važiti u jutarnjem špicu, već je nakon što je to CAPITAL objavio počeo da izbjegava potpisivanje ugovora koji to predviđa.
CAPITAL: D. Momić
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Šta sve DS radi za rejting. Radi ispunjenja lične megalomanske ambicije, da bude vladar. Nažalost, većina glasača će glasati za njega, jer jednostavno nisu informisani šta radi on i njegovo okruženje.
I ne treba da potpiše takav prijedlog ugovora, jer prevoznici i dalje voze po redukovanom režimu vožnje, na nekim linijama je to i za 30-50% manje nego što je bilo početkom 2020. godine. Očigledno da i jednima i drugima odgovara takva situacija, prevoznici troše manje goriva, a GU ima manje izdatke na ime prevoza…
Glasaće (i ja kažem nažalost) jer je alternativa još gora. To sve govori o trenutku u kojem smo sada.