BANJALUKA, Udruživanje domaće građevinske operative i preduzeća u konzorcije radi izvođenja većih radova, kao što je to slučaj sa izgradnjom dionice autoputa od Prnjavora do Doboja, je dobar i poželjan princip koji je trebalo da bude primijenjen i ranije, ocijenio je Nebojša Balaban iz Udruženja ekonomista Republike Srpske “Svot”.
“Dobro je da naša građevinska operativa preuzme što više poslovnih zahvata nego da to uzmu strane firme. Takođe bi bilo poželjno da se domaća preduzeća organizuju, pored niskogradnje, i u poslovima visokogradnje radi izlaska na druga tržišta”, rekao je Balaban.
Prema njegovim riječima, sva građevinska preduzeća u Srpskoj su malog kapaciteta, ali udružena imaju potencijala za izvođenje poslova većeg obima. On je dodao da prilikom stvaranja konzorcija od više firmi ostaje da se riješi tehničko pitanje kako i na koji način da izvrše neophodne unutrašnje organizacione radnje.
Jedini način da se održi građevinarstvo Republike Srpske, kaže Balaban, jeste izlazak na vanjska tržišta, jer će sve manje biti poslova na domaćem tržištu. On je naveo da je rusko tržište mjesto gdje građevinarstvo, ali i druge privredne grane Srpske mogu naći svoju šansu.
Na sastanku predstavnika građevinskih preduzeća sa ministrom za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske Srebrenkom Golić, održanom juče u Banjaluci, dogovoreno je da na tenderu za izgradnju dijela autoputa od Prnjavora do Doboja učestvuju i četiri firme iz Srpske. Srna