BANJALUKA – Da bi se Banjaluka povezala autoputem sa Prijedorom biće potrebno izgraditi 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova i brojne druge objekte.
U Nacrtu studije uticaja na životnu sredinu izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, koja je danas stavljena na javni uvid, navodi se da će autoput biti dug 40,7 kilometara, da će uključenje biti u Kuljanima u Banjaluci, a završetak dionice sjeverno od Prijedora.
Predviđena je gradnja 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova, sedam vijadukta, jednog prolaza za životinje, jednog obostranog odmarališta.
Naplatne kućice biće na tri lokacije, neposredno nakon petlje Kuljani, zatim na čvoru u Omarskoj i na čvoru Prijedor.
U okviru čvora Omarska predviđen je prostor za izgradnju Baze za održavanje autoputa.
U sklopu procjene o uticaju na životnu sredinu obrađeni su, između ostalog, geološke, hidrološke, seizmološke i klimatske karakteristike područja, upotrebna vrijednost i namjena zemljišta, kvalitet vodotoka i vazduha, postojeće stanje buke, analiza staništa, flore, i faune sa akcentom na zaštićene vrste, analiza naselja i postojeće infrastrukture…
„Projekat planirane izgradnje i kasnijeg korištenja ovog autoputa uz poštivanje svih predloženih mjera zaštite životne sredine definisanih u okviru Studije uticaja, prilikom izvođenja građevinskih radova kao i prilikom korištenja objekta svešće negativne uticaje u smislu uticaja na životnu sredinu na prihvatljiv nivo, tako da se može konstatovati da je predmetni projekat bezbjedan u smislu uticaja na životnu sredinu“, zaključak je naveden u Nacrtu studije.
Javni uvid u Nacrt studije obezbijeđen je na internet stranici Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju i u prostorijama gradova Banjaluka i Prijedor u periodu od 31. maja do 2. jula 2021. godine.
„Javna rasprava održaće se 16. juna u prostorijama Grada Prijedor u 10 časova i 17. juna u Gradu Banjaluka u 10 časova“, naveli su u Ministarstvu građevine.
Primjedbe i sugestije na Nacrt Studije mogu se dostaviti na adresu Ministarstva ili elektronskim putem u roku od 15 dana nakon održavanja Javne rasprave.
Investitor je kineska firma preko preduzeća „SDHS-CSI BH“ koje je osnovala u Banjaluci.
Podsjećamo, CAPITAL je pisao da će na trasi autoputa Banjaluka – Prijedor biti srušeno 237 objekata, od čega je oko 40 odsto stambenih objekata, predviđeno je planom parcelacije koji je sa zakašnjenjem od dvije godine usvojen u Narodnoj skupštini u februaru ove godine.
CAPITAL je ranije pisao da Plan parcelacije za autoput Banjaluka – Prijedor kasni dvije godine.
Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.
Kada je potpisan ugovor o koncesiji, u decembru 2018. godine, u Vladi su istakli da je rok za otkup zemlje dvije godine. Taj rok istekao je krajem 2020.
Podsjećamo, kineska kompanija „SDHS-CSI BH“, koja je dobila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, nije ispoštovala zadane rokove za izradu projekata, a Vlada Republike Srpske nekoliko puta im je dala dodatno vrijeme, sve pravdajući virusom korona.
Za autoput Banjaluka – Prijedor predviđeno je da Republika Srpska 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.
Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.
Prvobitno je planirano da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Koja je korist od toga autoputa ako Hrvatska ne želi da se poveže ili ako budu odugovlačili decenijama kao most na Savi kod Gradiške! Treba graditi auto – puteve prema Srbiji, a ne prema Hrvatskoj!
Ma to se gradi da i ljudi iz Prijedora mogu što brže otići u Njemačku 🙂