Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

    7. Juna 2025. — 10:00

    Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

    6. Juna 2025. — 15:33

    Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

    6. Juna 2025. — 14:18

    Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

    6. Juna 2025. — 13:35
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    ECB osmi put zaredom smanjuje kamate, BiH nijednom

    7. Juna 2025. — 11:54

    Devizne rezerve na kraju aprila povećane na 17,08 milijardi KM

    6. Juna 2025. — 16:30

    Mikrokreditne organizacije zaradile 11 miliona KM

    6. Juna 2025. — 15:57

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

    7. Juna 2025. — 14:02

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Norveška uvodi turističku taksu

    8. Juna 2025. — 10:14

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Jedno od omiljenih ljetovališta u Crnoj Gori počinje da naplaćuje ulaz

    6. Juna 2025. — 14:46

    Za četiri mjeseca Banjaluku posjetilo preko 35.000 turista

    6. Juna 2025. — 13:23

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

    8. Juna 2025. — 14:24

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Musk izgubio 34 milijarde dolara u jednom danu

    7. Juna 2025. — 09:02

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Proizvođač pelena Pampers otpušta 7.000 ljudi

    6. Juna 2025. — 14:03

    Raspoloženje u njemačkoj stanogradnji poboljšano, ali i dalje na niskom nivou

    6. Juna 2025. — 11:50

    Moguće povećanje minimalne satnice u Njemačkoj sve je bliže

    6. Juna 2025. — 08:14

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Autoput Banjaluka-Prijedor imaće 50 nadvožnjaka, mostova, vijadukta…

Autoput Banjaluka-Prijedor imaće 50 nadvožnjaka, mostova, vijadukta…

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan31. Maja 2021. — 13:022 komentara3 minute čitanja
putevi republike srpske
Ilustracija (Foto: autoputevirs.com)

BANJALUKA – Da bi se Banjaluka povezala autoputem sa Prijedorom biće potrebno izgraditi 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova i brojne druge objekte.

autoput banjaluka prijedor
Ilustracija (Foto: Capital)

U Nacrtu studije uticaja na životnu sredinu izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor, koja je danas stavljena na javni uvid, navodi se da će autoput biti dug 40,7 kilometara, da će uključenje biti u Kuljanima u Banjaluci, a završetak dionice sjeverno od Prijedora.

Predviđena je gradnja 23 nadvožnjaka, 10 podvožnjaka, devet mostova, sedam vijadukta, jednog prolaza za životinje, jednog obostranog odmarališta.

Naplatne kućice biće na tri lokacije, neposredno nakon petlje Kuljani, zatim na čvoru u Omarskoj i na čvoru Prijedor.

U okviru čvora Omarska predviđen je prostor za izgradnju Baze za održavanje autoputa.

U sklopu procjene o uticaju na životnu sredinu obrađeni su, između ostalog, geološke, hidrološke, seizmološke i klimatske karakteristike područja, upotrebna vrijednost i namjena zemljišta, kvalitet vodotoka i vazduha, postojeće stanje buke, analiza staništa, flore, i faune sa akcentom na zaštićene vrste, analiza naselja i postojeće infrastrukture…

„Projekat planirane izgradnje i kasnijeg korištenja ovog autoputa uz poštivanje svih predloženih mjera zaštite životne sredine definisanih u okviru Studije uticaja, prilikom izvođenja građevinskih radova kao i prilikom korištenja objekta svešće negativne uticaje u smislu uticaja na životnu sredinu na prihvatljiv nivo, tako da se može konstatovati da je predmetni projekat bezbjedan u smislu uticaja na životnu sredinu“, zaključak je naveden u Nacrtu studije.

Javni uvid u Nacrt studije obezbijeđen je na internet stranici Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju i u prostorijama gradova Banjaluka i Prijedor u periodu od 31. maja do 2. jula 2021. godine.

„Javna rasprava održaće se 16. juna u prostorijama Grada Prijedor u 10 časova i 17. juna u Gradu Banjaluka u 10 časova“, naveli su u Ministarstvu građevine.

Primjedbe i sugestije na Nacrt Studije mogu se dostaviti na adresu Ministarstva ili elektronskim putem u roku od 15 dana nakon održavanja Javne rasprave.

Investitor je kineska firma preko preduzeća „SDHS-CSI BH“ koje je osnovala u Banjaluci.

Podsjećamo, CAPITAL je pisao da će na trasi autoputa Banjaluka – Prijedor biti srušeno 237 objekata, od čega je oko 40 odsto stambenih objekata, predviđeno je planom parcelacije koji je sa zakašnjenjem od dvije godine usvojen u Narodnoj skupštini u februaru ove godine.

CAPITAL  je ranije pisao da Plan parcelacije za autoput Banjaluka – Prijedor kasni dvije godine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Kada je potpisan ugovor o koncesiji, u decembru 2018. godine, u Vladi su istakli da je rok za otkup zemlje dvije godine. Taj rok istekao je krajem 2020.

Podsjećamo, kineska kompanija „SDHS-CSI BH“, koja je dobila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, nije ispoštovala zadane rokove za izradu projekata, a Vlada Republike Srpske nekoliko puta im je dala dodatno vrijeme, sve pravdajući virusom korona.

Za autoput Banjaluka – Prijedor predviđeno je da Republika Srpska 30 godina plaća godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Prvobitno je planirano da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakAir Montenegro uspostavlja nove letove: Od 27. juna iz Banjaluke za Tivat
Sljedeći članak Republika Srpska otvara deveto predstavništvo?

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Strani med ugrožava domaće pčelare

NOVOSTI 04 minute čitanja

Privreda eurozone porasla za 0,6 odsto

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Realista 31. Maja 2021. 17:02

    Koja je korist od toga autoputa ako Hrvatska ne želi da se poveže ili ako budu odugovlačili decenijama kao most na Savi kod Gradiške! Treba graditi auto – puteve prema Srbiji, a ne prema Hrvatskoj!

    Odgovori
  2. MakiBL 31. Maja 2021. 21:58

    Ma to se gradi da i ljudi iz Prijedora mogu što brže otići u Njemačku 🙂

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

7. Juna 2025. — 10:0002 minute čitanja

U demantiju kojim se malo toga demantuje, a većina potvrđuje, španska kompanija je nezadovoljna načinom na koji je njihov rad predstavljen u javnosti, pa im je fokus bio da svoju ulogu svedu na što manji nivo.

Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

6. Juna 2025. — 15:33

Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

6. Juna 2025. — 14:18

Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

6. Juna 2025. — 13:35

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti