BANJALUKA, Javno preduzeće “Autoputevi RS” predložiće Vladi RS da cijena putarine na autoputu Banjaluka – Gradiška bude deset feninga po kilometru za putnička vozila, saznaju “Nezavisne”.
Ukoliko Vlada RS prihvati tu cijenu, vozači koji budu prolazili dionicom od Banjaluke do Gradiške plaćaće jedinstvenu cijenu od 3,3 KM, s obzirom na to da je dužina ovog puta 33 kilometra.
U JP “Autoputevi RS” nisu željeli da govore o cijeni i njihovom prijedlogu putarine, naglašavajući da će to biti određeno neposredno pred početak naplate.
“‘Autoputevi RS’ planiraju da od početka proljeća 2013. godine počnu s naplaćivanjem posebne naknade za upotrebu autoputa Gradiška – Banjaluka, odnosno putarine”, rekao je Dušan Topić, direktor JP “Autoputevi RS”.
U ovom javnom preduzeću „Nezavisne“ nisu uspjele saznati šta je pokazala Studija o mogućnosti uvođenja putarine i sistema naplate, jer kako kažu ta studija još nije dostavljena JP “Autoputevi RS”.
“Detalji koje ona sadrži biće predstavljeni kada taj dokument bude u posjedu preduzeća”, kaže Topić.
Inače, ovaj dokument treba da sadrži broj vozila koji dnevno prolaze ovu dionicu na osnovu čega će se praviti planovi prikupljanja prihoda i održavanja ovog autoputa.
„Nezavisne“ nezvanično saznaju da će naplatna kućica na izlazu iz Banjaluke biti postavljena između dva postojeća tunela te da će se putarina naplaćivati po principu otvorenog sistema naplate.
Kako pojašnjavaju u “Autoputevima RS”, otvoreni sistem podrazumijeva da se naplata vrši na jednom mjestu na autoputu bez obzira na pređenu dionicu, a nešto slično kada je u pitanju naplata trenutno se radi u Sarajevu.
“Sa porastom obima saobraćaja, otvoreni sistem biće zamijenjen zatvorenim, tako da će naplatne rampe biti postavljene na svim prilazima autoputu”, kazao je Topić.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS kažu da se na zatvoreni sistem naplate putarine neće ići sve dok ne bude izgrađen most na rijeci Savi kada će autoput Banjaluka – Gradiška dobiti svoj puni smisao.
Juče nisu uspjeli dobiti odgovor na pitanje šta će biti sa naplatnim kućicama koje je postavilo JP “Putevi RS” kod tržnog centra “Robot” sa ciljem da naplaćuje putarinu za “brzu cestu” od prijedorske petlje do Klašnica i obrnuto.
Na pitanje da li su izglađeni nesporazumu između JP “Putevi RS” i JP “Autoputevi RS” kada je u pitanju naplata putarine, Topić kaže da nesporazuma nije ni bilo jer su nadležnosti ova dva javna preduzeća precizno definisana zakonskim i podzakonskim aktima.
Nezvanično se saznaje da su u toku pregovori između ova dva javna preduzeća te da je najizglednije rješenje formiranje novog preduzeća koje bi se bavilo samo naplatom putarine odnosno prikupljalo sredstva i raspoređivalo ih prema utvrđenom procentu. Nezavisne novine
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kada se uvede putarina, ovi iz Laktasa ce zaboraviti da autoput i postoji …
Onda ce dnevni broj vozila na autoputu biti manji i od broja centimetara koje u visinu broji nas ministar saobracaja…. a i mosta eto nema pa nema ni u daljoj buducnosti…
Samo se kod nas može desiti izgradnja naplatne rampe u sred naseljenog mjesta. Vozač se može svojim vozilom uključiti na “autoput” u centru Trna, platiti kod Robota putarinu kao da ide iz Banjaluke za Gradišku a napustiti “autoput” u Klašnicama. Svi ti priključci na “autoput” izmedju Laktaša i Prijedorske petlje su priča za sebe. Manje više svi su izvedeni sa nedopustivo niskim stepenom sigurnosti odvijanja prometa na istim. Ko je to odobrio!
Naplatne kucice izmedju dva tunela? To je bas fino… vozaci iz laktasa ne moraju placati putarinu kada krenu autoputem prema Gradisci.
Za članove SNSD-a i DNS-a nema putarine. Njima će se putarina odbijati od procijenjene vrijednosti automobila. Kad automobil bude prodat nekom od ostalih stanovnika republike srpske kupac tada plaća putarinu kao porez na dodatu vrijednost i to uz upotrebu fiskalne kase. Zato kupci pazite se, nekada su vam ljevčani uvaljivali trule paprike a danas oni imaju mnogo perfidnijih načina da vas prevare. Posebno se čuvajte pred izbore. Tad nude šakom i kapom a poslije sve izadje na nos kao onom što štrajkuje u parku Mladen Stojanović i traži od mile da mu ozida kuću. On misli da je mile mislio na njega kada je rekao kuća do kuće. A ko ima imalo mozga zna da mile misli samo na sebe.