Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22

    U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

    19. Decembra 2025. — 12:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Wall Street: S&P 500 prekinuo četverodnevni negativni niz

    19. Decembra 2025. — 08:16

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Automobilska industrija na istorijskoj prekretnici

Automobilska industrija na istorijskoj prekretnici

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević14. Septembra 2024. — 08:05Nema komentara3 minute čitanja
polovni automobili
FOTO: Pixabay

BEOGRAD – Autoindustrija se nalazi na prekretnici, suočena sa izazovima koje donose tehnološke inovacije, regulative o emisijama, i globalna ekonomska previranja.

FOTO: Pixabay

Dok smo nekada pričali o ubrzanju, performansama i dizajnu, sada su fokus održivost, bezbjednost i digitalna povezanost. Ovaj trenutak promjene donosi novu eru, u kojoj stara pravila više ne važe, a nova se tek stvaraju, navodi sajt rentacarmms.rs.

Pored svih ovih izazova, autoindustrija se i dalje oporavlja od uticaja pandemije i globalnog poremećaja lanaca snabdevanja, posebno nestašice mikročipova koja je ozbiljno pogodila proizvodnju.

Novi poslovni modeli u autoindustriji

Fabrike su morale da prilagode svoje poslovne modele, često uz smanjenje proizvodnje i gubitke u prihodima. Izazovi se dodatno komplikuju zbog visokih troškova sirovina, problema u logistici, i potrebe za brzom digitalizacijom, što stavlja dodatni pritisak na resurse i kapacitete kompanija da ulažu u novitete.

Tržište vozila se takođe suočava s promenama u potražnji, gde kupci sve više traže vozila s niskim emisijama i naprednim tehnologijama, ali uz održive cijene. U kombinaciji sa sve strožim regulativama i potrebom za prilagođavanjem poslovnih modela, autoindustrija se bukvalno nalazi na raskršću između nužnosti brzih prilagođavanja i održavanja profitabilnosti u ovim turbulentnim vremenima.

Da li je odzvonilo SUS motorima?

Motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, nekada dominantni i ključni za razvoj automobilizma, suočavaju se sa ozbiljnim izazovima koji prete njihovom opstanku. Dok su decenijama bili sinonim za snagu, performanse i pristupačnost, promene u globalnim regulativama i tehnološki napredak sada stavljaju ova vozila na test. Zakoni o smanjenju emisija postaju sve strožiji, a automobilski proizvođači su primorani da se prilagode ili plate visoke kazne.

Istovremeno, električna vozila sve više privlače pažnju kupaca zbog svoje energetske efikasnosti, nižih operativnih troškova i sve bolje dostupnosti infrastrukture za punjenje. Inovacije u tehnologiji baterija učinile su električna vozila konkurentnima po pitanju dometa i performansi, čineći ih privlačnim rješenjem za budućnost mobilnosti. Uz podršku vlada kroz subvencije i poreske olakšice, potrošači sve češće biraju električne automobile kao ekološki prihvatljiviju i ekonomičniju opciju.

Da li najnovije vijesti iz Njemačke govore o razmjeri problema u autoindustriji?

Vijest o problemima Folksvagena (Volkswagena) pokazuje koliko je automobilska industrija od vitalnog značaja za nemačku ekonomiju. Pad potražnje za vozilima ovog brenda prisilio je kompaniju na drastične mjere štednje, uključujući razmatranje zatvaranja fabrika i otpuštanja radnika, što bi bilo presedan u istoriji. Ova situacija oslikava ozbiljnost krize i potencijalne posledice po širu industriju, ne samo u Nemačkoj nego i u Evropi.

Folksvagen odustaje od modela “Beschäftigungssicherung”, koji je garantovao zaposlenima sigurnost radnih mesta bez obzira na ekonomske okolnosti. To je signal dubokih problema unutar kompanije, ali i šire ekonomske nestabilnosti, jer se ovaj potez može odraziti na čitavu nemačku privredu, s obzirom na to da automobilski sektor predstavlja njenu glavnu pokretačku snagu.

Ovaj slučaj može izazvati domino efekat u drugim firmama, koje bi mogle slediti Folksvagenov primer i donijeti slične odluke o smanjenju troškova. Time bi stabilnost njemačke ekonomije mogla biti ozbiljno ugrožena, jer kad posrne industrijski gigant poput Folksvagena, cijela privredna struktura zemlje postaje nesigurna.

Autoindustrija se zasigurno nalazi na kritičnoj tački svoje istorije. Suočena je sa izazovima koje donose tehnološke promene, strože regulative i globalna ekonomska previranja. Dok se industrija prilagođava novim pravilima igre, proizvođači automobila moraju balansirati između inovacija, održivosti i ekonomske realnosti, ali i problemom da se više automobila proizvede nego što se proda.

Promjene u potražnji, potrebe za niskim emisijama i digitalizacijom, kao i problemi u lancima snabdijevanja, nameću nove poslovne modele. Budućnost industrije zavisi od sposobnosti da se brzo prilagodi i redefiniše, uz neizvjesnost da li će tradicionalni motori opstati u eri električnih i pametnih vozila. eKapija

automobilska industrija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakHET raspoređuje 30 miliona maraka dobiti
Sljedeći članak Kina prva na svijetu podiže starosnu granicu za odlazak u penziju

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Minimalna plata u Federaciji BiH raste oko 2,7 odsto naredne godine

NOVOSTI 03 minute čitanja

“Slatka kriza” trese Evropu: Zatvaraju se šećerane širom EU

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:3002 minute čitanja

BRČKO – Vlada Brčko distrikta raspisala je tender za nastavak izgradnje Gradskog stadiona u Brčkom…

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

19. Decembra 2025. — 12:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.