BEOGRAD, Oko dva miliona vozača automobila, kombi vozila, kamiona i autobusa, a prema nacrtu budžeta Srbije za 2012. godinu, u državnu kasu, samo na osnovu akciza na naftne derivate „uliće“ vrtoglavu sumu od 93 milijarde i 100 miliona dinara!
Vlasnici vozila su i u ovoj godini duboko zavlačili ruku u džep, ne samo plaćajući jedno od najskupljih goriva u regionu već su se „isprsili“ i za nove tablice, saobraćajne i vozačke dozvole, plus naljepnice. Samo kupovina novih kompleta za prvu pomoć vozače Srbije je koštala više od 40 miliona evra!
Ali, po onoj narodnoj mudrosti ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji, vozači će dodatno prazniti novčanike za: skuplje gorivo (slijedi usklađivanje visine akciza sa stopom inflacije prvih dana sljedeće godine), skuplju polisu obaveznog auto-osiguranja (ko je imao makar i malo „čukanje“ plaćaće 50 odsto više), a traže se i više cijene putarina, parkiranja…
Početkom nove godine stiže i novi sistem tehničkih pregleda sa višim cijenama. Zahtjev Udruženja tehničkih pregleda Srbije je da minimalna cijena, za putnički automobil u rangu „punta“ bude oko 4.000 dinara, ali to nije sve jer „prijeti“ mogućnost uvođenja obaveze od dva godišnja tehnička pregleda za starija vozila.
Kolika će biti cijena obuke za vozače, niko u ovom trenutku ne može da kaže, ali ako se zna da će „ponavljači“ za ponovno dobijanje dragocjenog dokumenta izdvajati oko 400 evra, jasno je i da će „polaganje“ biti višestruko skuplje!
U 2012. godini nadležni tvrde da će od 1. novembra biti obavezna sva četiri zimska pneumatika, a najeftiniji, od „13 cola“, sa montažom koštaju oko 200 evra!
Ako se ovome doda redovni servis, koji nije jeftiniji od 4.000-5.000 dinara, dobija se „teška ekonomska situacija“ kada je u pitanju auto u kućnom budžetu.
Sa prosječnom platom ispod 400 evra, srpski vozač je spreman da uđe u Ginisovu knjigu rekorda u kategoriji „cjeđenje suve drenovine“, u kojoj je doskoro suvereno vladao Kraljević Marko. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Carine na automobile su pale ali je nazalos vlada na drugi na;in nadoknadila tu rayliku, tako da se nista nije sustinski promenilo. Ovo je jos jedan doka da se drzava ni po koju cenu ne odrice svojih prihoda. Ali neka bar budu posteni a ne da nam serviraju pricu kako su ucinili nesto na poboljsanju standarda gradjana! Ljudi u vladi koriste drzavne iliti sluzbene automobile, koji su veoma lukisuzni, a koji su kupljeni od novaca svih nas, takodje mi im placamo gorivo, pa oni i nemaju nikakav osecaj za cene akciza i dazbine za vozila! Vlast treba da zivi kao i narod koji ih bira pa da onda vlada, a ne da svaka skupstinska sekretarica ima sluzbeno vozilo i vozilo i vozaca, sramota dokle ste doveli svoj narod!