BRISEL, Velikim imenima automobilske industrije, među kojima su i Volkswagen i Fiat Chrysler, prijete novčane kazne čiji će se iznosi mjeriti milijardama.
Sve to zbog neusaglašenosti sa novim strogim evropskim ograničenjima emisije ugljen-dioksida najavljenim za 2021. godinu.
“Procjenjuje se da će samo četiri od 11 proizvođača ispuniti standarde EU 2021 o emisiji ugljen-dioksida, dok će se ostali suočiti sa visokim novčanim kaznama”, naveli su istraživaci iz britanske firme PA Consulting u saopštenju, a prenosi agencija Frans pres.
Zemlje Evropske unije su se dogovorile 2014. godine da proizvođači automobila treba da ograniče emisiju CO2 na 95 grama po kilometru kod svih modela vozila u njihovom proizvodnom portfoliju u roku od sedam godina.
Količina emisije u 2015. godini iznosila je oko 130 grama po kilometru u prosjeku.
Ako ne ispune propisani standard, automobilske grupacije će morati da plate novčane kazne od 95 evra (114 dolara) po gramu prekoračenog limita, a taj iznos se onda množi s brojem automobila koje prodaju u 2020. godini.
“Većina proizvođača automobila će se suočiti s kaznama, naročito njemački koji često nude veće motore koji više zagađuju”, prognoziraju autori studije.
Njemački BMV, Volkswagen i Daimler, američki “Ford”, italijansko-američki Fiat Chrysler, francuski Peugeot-Citroen (PSA) i južnokorejski Hyundai neće moći da stave pod kontrolu svoje emisije do predviđenog roka, piše u studiji.
Ta “pilula” će biti naročito gorka za Peugeot, matičnu kompaniju PSA, koja neće uspjeti da ispuni ovaj cilj samo zbog nedavne kupovine njemačkog Opela od General Motorsa, ocjenjuje francuska agencija.
Kao najveći proizvođač automobila u svijetu i vlasnik Audija i Porschea, Volkswagen bi mogao da plati danak od 1,7 milijardi evra, dok bi briselska globa za Fiat Chrysler mogla da dostigne 1,2 milijarde evra, navodi se u prognozama.
Predviđa se da će švedski Volvo, japanska Toyota, francusko-japanski Renault-Nissan i Jaguar Land Rover ispuniti standarde o emisiji CO2.
Njemački proizvođači automobila su najavili poplavu električnih modela za naredne godine, jer su skandali u vezi sa varanjem na testovima emisije gasova nagrizli imidž dizelaša, za koje su tipovali da će smanjiti količinu CO2.
Ipak, nova tehnologija će prekasno stići na tržište da bi poštedjela automobilske kompanije od visokih kazni 2021, zaključuje Frans pres, prenosi B92. Indikator.ba