Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22

    U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

    19. Decembra 2025. — 12:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Wall Street: S&P 500 prekinuo četverodnevni negativni niz

    19. Decembra 2025. — 08:16

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Vesna PopovićVesna Popović20. Juna 2023. — 12:402 komentara3 minute čitanja
FOTO: Capital

BANJALUKA –  U kasama banjalučkih autobuskih prevoznika je po okončanju prošle godine ostalo 1,5 miliona KM zarade, a jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.

FOTO: Capital

Analiza finansijskih izvještaja pokazala je da su taj profit zajedno ostvarila preduzeća koja su u Banjaluci glavni “igrači” zaduženi za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza, te međugradskog i turističkog prevoza putnika. Isto tako, se radi o firmama koje su prethodnih godina zajednički dobile milione maraka iz budžeta grada Banjaluka, na ime subvencija kako bi se održao javni autobuski prevoz u gradu na Vrbasu.

„Autoprevoz GS“ u velikom minusu

To izgleda nije pomoglo firmi koja održava veliki broj linija autobuskog prevoza, jer je prošla godina bila izuzetno loša za “Autoprevoz GS”. Ovaj prevoznik je na prihode od 3,3 miliona KM ostvario gubitak od 270.606 KM. To je znatno lošiji rezultat u odnosu na prethodni period. U 2021. godini su uspjeli poslovati sa dobiti od 20.975 KM, a u 2020. godini sa „mršavim“ plusom od 1.806 KM. „Autoprevoz GS“ u 2022. godini nje smanjivao broj zaposlenih u odnosu na 2021. godinu (69).

FOTO: Capital

U pitanju je firma koja je u tom periodu bila u vlasništvu firme „Autoprevoz AD“ Banjaluka, a koja odnedavno i zvanično ima novog gazdu Radenka Pavlovića, koji je ujedno vlasnik još jednog važnog banjalučkog autobuskog prevoznika, firme „Pavlović turs“.

Ova firma je u 2022. godini sa 103 zaposlena ostvarila prihode od 6,5 miliona KM sa dobiti od 556.761 KM. Ostvarena dobit „Pavlović tursa“ u 2022. godini je manja za 267.958 KM u odnosu na 2021. godinu (824.719 KM). Broj zaposlenih se lani nije drastično mijenjao (u 2021. godini zapošljavali su 105 radnika).

U džepovima prevoznika ostalo stotine hiljada maraka

Kompanija u vlasništvu Svete Vučenovića i Slobodanke Marčete “Bočac turs” prošle godine je ostvarila dobit od 800.035 KM na prihode od 8,8 miliona KM. Ostvaren profit lani je bio veći za 125.651 KM u odnosu na 2021. godinu (674.384 KM). I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, 103 u odnosu na 2021. godinu (108).

„Aldemo turs“ u vlasništvu Momira Vujasina je lani sa 18 radnika prihodovao 1,7 miliona KM i ostvario dobit od 187.772 KM. Taj rezultat je znatno bolji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit ovog prevoznika iznosila 79.810 KM. I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, u odnosu na 2021. godinu (19).

„Rale turs“ vlasnika Dragomira Railića lani je imala prihode u iznosu od 1,6 miliona KM od čega je ostvarena dobit u iznosu od 50.476 KM. Taj poslovni rezultat je malo slabiji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit iznosila 60.646 KM na skoro identične prihode.

Kako je CAPITAL ranije pisao Grad Banjaluka je za održavanje javnog autobuskog prevoza u posljednjih nekoliko godina potrošio oko 3,4 miliona KM, kao bi umanjile negativne posljedice pandemije virusa korona te kako bi se kompenzovao nagli rast cijena goriva zbog čega su prevoznici u više navrata tražili povećanje cijena karata.

U Banjaluci su trenutno registrovane 23 gradske i 34 prigradske linije, na kojima se na godišnjem nivou realizije preko osam miliona kilometara, odnosno oko 680.000 kilometara na mjesečnom nivou.

 CAPITAL: V. Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
aldemo turs autobusi autoprevoz bočac turs gradski prevoz pavlovic turs prigradski prevoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijene u maju veće za 5,8 odsto
Sljedeći članak Milaković tuži Republiku Srpsku za pola miliona KM

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Minimalna plata u Federaciji BiH raste oko 2,7 odsto naredne godine

NOVOSTI 03 minute čitanja

“Slatka kriza” trese Evropu: Zatvaraju se šećerane širom EU

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. NN 20. Juna 2023. 18:58

    Posluju relativno dobro, a iz GU imaju punu podrsku. 30% polazaka jos nije vraceno, vikendom i u vecernjim satima interval polazaka je 1h (neko iz Odjeljenju za saobracaj i puteve je primio dobru naknadu za to), na to sve imamo rast broja individualnih motornih vozila i vece izdatke za obnove saobracajnica. Dalje, vise od pola gradskih autobusa ne posjeduje odgovarajuce dozvole, prevoznici ne postuju pravilnike o prevozu putnika u gradskom i prigradskom prevozu, gradski saobracajni inspektori ne rade svoj posao, putnici se ne broje, ne kontrolise se broj ostvarenih polazaka, ne kontrolise se broj prodatih mjesecnih karata, apsolutno niko nista ne radi. Za studiju javnog prevoza bacaju 100.000KM iako dobro znaju da se kvalitetna studija ne moze uraditi za taj novac, samo je vazno da je IG dobio tender, osim toga brojne studije, revizije i prijedloge je GU BESPLATNO dobila u periodu nakon privatizacije AP ali nista se po tom pitanju nije radilo jer ova situacija svima, koji su podmazani, odgovara.

    Odgovori
  2. NN 20. Juna 2023. 19:06

    @REDAKCIJA, i ispravka za redakciju.
    Navodite, “jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.””.
    Ovo apsolutno nije tacno. AP trenutno drzi samo 4 gradske linije, najvise linija drzi Pavlovic turs, a poslije njih je tu Bocac. Gradske linije donose i najvise prihoda, AP je svoje najprofitabilnije linije prodao Pavlovicu, jedina linija koja im je dobra je 13A ali i to su upropastili sa produzenjem te linije za UKC jer nije optimalno da autobusi u gradskom saobracaju idu na linije koje su duze od 15km. Kako trenutno posluju na drugim linijama (10 i 13), tu uskoro vise nece imati niti jednog putnika jer su linije koje su nekad bile zglobne pretvorili prvo u solo, a sada i u minibus. Sto dovoljno govori o kvalitetu i pouzdanosti gradskog prevoza.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:3002 minute čitanja

BRČKO – Vlada Brčko distrikta raspisala je tender za nastavak izgradnje Gradskog stadiona u Brčkom…

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

19. Decembra 2025. — 12:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.