Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Rastu tenzije na nastavku suđenja u predmetu “Korona ugovori”

    2. Juna 2025. — 15:45

    „Interlignum“ uzimao kredite, a zalagao imovinu „Nove Borje“

    2. Juna 2025. — 15:30

    „CPK“ i „Radis“ nezakonito diskvalifikovani sa tendera u Sarajevu

    2. Juna 2025. — 15:02

    Kazne za kršenje Zakona o zaštiti ličnih podataka do 40 miliona KM

    2. Juna 2025. — 14:30
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    ECB će u srijedu dodatno smanjiti kamatne stope

    1. Juna 2025. — 11:00

    Šta je digitalni evro i kada će biti uveden?

    31. Maja 2025. — 13:33

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    Selimović: Monetarna stabilnost i institucionalna otpornost – preduslovi za ekonomski razvoj

    30. Maja 2025. — 15:00

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Kineska kompanija zainteresovana za drvnu industriju, građevinsku proizvodnju, te poljoprivredu

    30. Maja 2025. — 11:40
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Potražnja za zlatom ne jenjava

    2. Juna 2025. — 08:00

    Tržišta podržala dolar uprkos carinskoj neizvjesnosti

    1. Juna 2025. — 15:15

    Povećava se starosna granica za penziju u čitavoj Evropi, evo koja zemlja predvodi

    1. Juna 2025. — 13:52

    Razotkriven poznati trgovinski lanac: Godinama varali kupce na istu foru

    1. Juna 2025. — 10:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Vesna PopovićVesna Popović20. Juna 2023. — 12:402 komentara3 minute čitanja
FOTO: Capital

BANJALUKA –  U kasama banjalučkih autobuskih prevoznika je po okončanju prošle godine ostalo 1,5 miliona KM zarade, a jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.

FOTO: Capital

Analiza finansijskih izvještaja pokazala je da su taj profit zajedno ostvarila preduzeća koja su u Banjaluci glavni “igrači” zaduženi za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza, te međugradskog i turističkog prevoza putnika. Isto tako, se radi o firmama koje su prethodnih godina zajednički dobile milione maraka iz budžeta grada Banjaluka, na ime subvencija kako bi se održao javni autobuski prevoz u gradu na Vrbasu.

„Autoprevoz GS“ u velikom minusu

To izgleda nije pomoglo firmi koja održava veliki broj linija autobuskog prevoza, jer je prošla godina bila izuzetno loša za “Autoprevoz GS”. Ovaj prevoznik je na prihode od 3,3 miliona KM ostvario gubitak od 270.606 KM. To je znatno lošiji rezultat u odnosu na prethodni period. U 2021. godini su uspjeli poslovati sa dobiti od 20.975 KM, a u 2020. godini sa „mršavim“ plusom od 1.806 KM. „Autoprevoz GS“ u 2022. godini nje smanjivao broj zaposlenih u odnosu na 2021. godinu (69).

FOTO: Capital

U pitanju je firma koja je u tom periodu bila u vlasništvu firme „Autoprevoz AD“ Banjaluka, a koja odnedavno i zvanično ima novog gazdu Radenka Pavlovića, koji je ujedno vlasnik još jednog važnog banjalučkog autobuskog prevoznika, firme „Pavlović turs“.

Ova firma je u 2022. godini sa 103 zaposlena ostvarila prihode od 6,5 miliona KM sa dobiti od 556.761 KM. Ostvarena dobit „Pavlović tursa“ u 2022. godini je manja za 267.958 KM u odnosu na 2021. godinu (824.719 KM). Broj zaposlenih se lani nije drastično mijenjao (u 2021. godini zapošljavali su 105 radnika).

U džepovima prevoznika ostalo stotine hiljada maraka

Kompanija u vlasništvu Svete Vučenovića i Slobodanke Marčete “Bočac turs” prošle godine je ostvarila dobit od 800.035 KM na prihode od 8,8 miliona KM. Ostvaren profit lani je bio veći za 125.651 KM u odnosu na 2021. godinu (674.384 KM). I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, 103 u odnosu na 2021. godinu (108).

„Aldemo turs“ u vlasništvu Momira Vujasina je lani sa 18 radnika prihodovao 1,7 miliona KM i ostvario dobit od 187.772 KM. Taj rezultat je znatno bolji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit ovog prevoznika iznosila 79.810 KM. I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, u odnosu na 2021. godinu (19).

„Rale turs“ vlasnika Dragomira Railića lani je imala prihode u iznosu od 1,6 miliona KM od čega je ostvarena dobit u iznosu od 50.476 KM. Taj poslovni rezultat je malo slabiji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit iznosila 60.646 KM na skoro identične prihode.

Kako je CAPITAL ranije pisao Grad Banjaluka je za održavanje javnog autobuskog prevoza u posljednjih nekoliko godina potrošio oko 3,4 miliona KM, kao bi umanjile negativne posljedice pandemije virusa korona te kako bi se kompenzovao nagli rast cijena goriva zbog čega su prevoznici u više navrata tražili povećanje cijena karata.

U Banjaluci su trenutno registrovane 23 gradske i 34 prigradske linije, na kojima se na godišnjem nivou realizije preko osam miliona kilometara, odnosno oko 680.000 kilometara na mjesečnom nivou.

 CAPITAL: V. Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
aldemo turs autobusi autoprevoz bočac turs gradski prevoz pavlovic turs prigradski prevoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijene u maju veće za 5,8 odsto
Sljedeći članak Milaković tuži Republiku Srpsku za pola miliona KM

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

Capital teme 34 minute čitanja

Rastu tenzije na nastavku suđenja u predmetu “Korona ugovori”

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. NN 20. Juna 2023. 18:58

    Posluju relativno dobro, a iz GU imaju punu podrsku. 30% polazaka jos nije vraceno, vikendom i u vecernjim satima interval polazaka je 1h (neko iz Odjeljenju za saobracaj i puteve je primio dobru naknadu za to), na to sve imamo rast broja individualnih motornih vozila i vece izdatke za obnove saobracajnica. Dalje, vise od pola gradskih autobusa ne posjeduje odgovarajuce dozvole, prevoznici ne postuju pravilnike o prevozu putnika u gradskom i prigradskom prevozu, gradski saobracajni inspektori ne rade svoj posao, putnici se ne broje, ne kontrolise se broj ostvarenih polazaka, ne kontrolise se broj prodatih mjesecnih karata, apsolutno niko nista ne radi. Za studiju javnog prevoza bacaju 100.000KM iako dobro znaju da se kvalitetna studija ne moze uraditi za taj novac, samo je vazno da je IG dobio tender, osim toga brojne studije, revizije i prijedloge je GU BESPLATNO dobila u periodu nakon privatizacije AP ali nista se po tom pitanju nije radilo jer ova situacija svima, koji su podmazani, odgovara.

    Odgovori
  2. NN 20. Juna 2023. 19:06

    @REDAKCIJA, i ispravka za redakciju.
    Navodite, “jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.””.
    Ovo apsolutno nije tacno. AP trenutno drzi samo 4 gradske linije, najvise linija drzi Pavlovic turs, a poslije njih je tu Bocac. Gradske linije donose i najvise prihoda, AP je svoje najprofitabilnije linije prodao Pavlovicu, jedina linija koja im je dobra je 13A ali i to su upropastili sa produzenjem te linije za UKC jer nije optimalno da autobusi u gradskom saobracaju idu na linije koje su duze od 15km. Kako trenutno posluju na drugim linijama (10 i 13), tu uskoro vise nece imati niti jednog putnika jer su linije koje su nekad bile zglobne pretvorili prvo u solo, a sada i u minibus. Sto dovoljno govori o kvalitetu i pouzdanosti gradskog prevoza.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Rastu tenzije na nastavku suđenja u predmetu “Korona ugovori”

2. Juna 2025. — 15:4534 minute čitanja

Burna rasprava trajala oko 45 minuta

„Interlignum“ uzimao kredite, a zalagao imovinu „Nove Borje“

2. Juna 2025. — 15:30

„CPK“ i „Radis“ nezakonito diskvalifikovani sa tendera u Sarajevu

2. Juna 2025. — 15:02

Kazne za kršenje Zakona o zaštiti ličnih podataka do 40 miliona KM

2. Juna 2025. — 14:30

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti