Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Stari semafori umjesto milionskih LED sijalica

    17. Jula 2025. — 16:42

    Investitor jači od Vrhovnog suda: „Lukić-invest“ nastavio gradnju uprkos zabrani

    17. Jula 2025. — 15:49

    Dodik: Slučaj “Viaduct” organizovana pljačka nekoliko klanova

    17. Jula 2025. — 14:18

    Vlada RS: Neprihvatljiva Šmitova odluka o plaćanju duga „Viaductu“

    17. Jula 2025. — 13:17
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    EU više novca potrošila na kupovinu ruskog gasa, nego na pomoć Ukrajini

    14. Jula 2025. — 09:00

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    ECB će provjeriti otpornost banaka na geopolitičke rizike

    17. Jula 2025. — 16:53

    Nova banka isplaćuje 70 miliona KM dividende

    16. Jula 2025. — 16:11

    FBiH zadužena 350 miliona evra u Londonu – sutra liježe novac

    16. Jula 2025. — 14:58

    IRB i PREF odbili ponudu „Aktiva investa“

    16. Jula 2025. — 12:11

    Promet na berzi veći od 578.000 KM

    14. Jula 2025. — 16:34

    Kreis International postao većinski vlasnik banjalučkog Stočara

    10. Jula 2025. — 13:10

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Odloženo povećanje carina EU za Sjedinjene Američke Države

    14. Jula 2025. — 14:01

    Američke carine na brazilsku robu opet poskupljuju kafu

    14. Jula 2025. — 12:40

    BiH na uvoz mlijeka potrošila 267 miliona KM

    11. Jula 2025. — 14:56

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Iznajmljivači u Hrvatskoj počeli spuštati cijene

    17. Jula 2025. — 07:39

    Turisti iz Hrvatske najbrojniji u BiH

    15. Jula 2025. — 14:24

    Wizz Air napušta Abu Dabi

    15. Jula 2025. — 11:12

    Tokom juna u Srpskoj izdato oko 2.500 turističkih vaučera

    15. Jula 2025. — 10:38

    Stopa rasta BDP-a Srpske 3,1 odsto

    16. Jula 2025. — 10:00

    Tekstilci u pat-poziciji

    16. Jula 2025. — 08:16

    Domaće brašno osvaja inostrana tržišta

    15. Jula 2025. — 07:37

    IT kompanije razmatraju povlačenje iz Srbije zbog ukidanja podsticaja

    14. Jula 2025. — 14:45
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Milka čokolada osvojila nagradu za najveću prevaru potrošača

    15. Jula 2025. — 14:01

    Federer više novca zaradio investiranjem, nego osvajanjem 20 grend slemova

    14. Jula 2025. — 10:46

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    ECB će provjeriti otpornost banaka na geopolitičke rizike

    17. Jula 2025. — 16:53

    Zbog američkih carina Japan u trgovinskom deficitu 13 milijardi evra

    17. Jula 2025. — 13:19

    Evropski parlamentarci nezadovoljni budžetom EU

    17. Jula 2025. — 12:27

    Ford povlači oko 700.000 vozila zbog opasnosti od curenja goriva

    17. Jula 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Autobusi banjalučkim prevoznicima „dovezli“ 1,5 miliona KM

Vesna PopovićVesna Popović20. Juna 2023. — 12:402 komentara3 minute čitanja
FOTO: Capital

BANJALUKA –  U kasama banjalučkih autobuskih prevoznika je po okončanju prošle godine ostalo 1,5 miliona KM zarade, a jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.

FOTO: Capital

Analiza finansijskih izvještaja pokazala je da su taj profit zajedno ostvarila preduzeća koja su u Banjaluci glavni “igrači” zaduženi za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza, te međugradskog i turističkog prevoza putnika. Isto tako, se radi o firmama koje su prethodnih godina zajednički dobile milione maraka iz budžeta grada Banjaluka, na ime subvencija kako bi se održao javni autobuski prevoz u gradu na Vrbasu.

„Autoprevoz GS“ u velikom minusu

To izgleda nije pomoglo firmi koja održava veliki broj linija autobuskog prevoza, jer je prošla godina bila izuzetno loša za “Autoprevoz GS”. Ovaj prevoznik je na prihode od 3,3 miliona KM ostvario gubitak od 270.606 KM. To je znatno lošiji rezultat u odnosu na prethodni period. U 2021. godini su uspjeli poslovati sa dobiti od 20.975 KM, a u 2020. godini sa „mršavim“ plusom od 1.806 KM. „Autoprevoz GS“ u 2022. godini nje smanjivao broj zaposlenih u odnosu na 2021. godinu (69).

FOTO: Capital

U pitanju je firma koja je u tom periodu bila u vlasništvu firme „Autoprevoz AD“ Banjaluka, a koja odnedavno i zvanično ima novog gazdu Radenka Pavlovića, koji je ujedno vlasnik još jednog važnog banjalučkog autobuskog prevoznika, firme „Pavlović turs“.

Ova firma je u 2022. godini sa 103 zaposlena ostvarila prihode od 6,5 miliona KM sa dobiti od 556.761 KM. Ostvarena dobit „Pavlović tursa“ u 2022. godini je manja za 267.958 KM u odnosu na 2021. godinu (824.719 KM). Broj zaposlenih se lani nije drastično mijenjao (u 2021. godini zapošljavali su 105 radnika).

U džepovima prevoznika ostalo stotine hiljada maraka

Kompanija u vlasništvu Svete Vučenovića i Slobodanke Marčete “Bočac turs” prošle godine je ostvarila dobit od 800.035 KM na prihode od 8,8 miliona KM. Ostvaren profit lani je bio veći za 125.651 KM u odnosu na 2021. godinu (674.384 KM). I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, 103 u odnosu na 2021. godinu (108).

„Aldemo turs“ u vlasništvu Momira Vujasina je lani sa 18 radnika prihodovao 1,7 miliona KM i ostvario dobit od 187.772 KM. Taj rezultat je znatno bolji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit ovog prevoznika iznosila 79.810 KM. I ova firma nije lani bitnije mijenjala broj zaposlenih, u odnosu na 2021. godinu (19).

„Rale turs“ vlasnika Dragomira Railića lani je imala prihode u iznosu od 1,6 miliona KM od čega je ostvarena dobit u iznosu od 50.476 KM. Taj poslovni rezultat je malo slabiji u odnosu na 2021. godinu kada je dobit iznosila 60.646 KM na skoro identične prihode.

Kako je CAPITAL ranije pisao Grad Banjaluka je za održavanje javnog autobuskog prevoza u posljednjih nekoliko godina potrošio oko 3,4 miliona KM, kao bi umanjile negativne posljedice pandemije virusa korona te kako bi se kompenzovao nagli rast cijena goriva zbog čega su prevoznici u više navrata tražili povećanje cijena karata.

U Banjaluci su trenutno registrovane 23 gradske i 34 prigradske linije, na kojima se na godišnjem nivou realizije preko osam miliona kilometara, odnosno oko 680.000 kilometara na mjesečnom nivou.

 CAPITAL: V. Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
aldemo turs autobusi autoprevoz bočac turs gradski prevoz pavlovic turs prigradski prevoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijene u maju veće za 5,8 odsto
Sljedeći članak Milaković tuži Republiku Srpsku za pola miliona KM

Povezani članci

FINANSIJE 02 minute čitanja

ECB će provjeriti otpornost banaka na geopolitičke rizike

Capital teme 03 minute čitanja

Stari semafori umjesto milionskih LED sijalica

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. NN 20. Juna 2023. 18:58

    Posluju relativno dobro, a iz GU imaju punu podrsku. 30% polazaka jos nije vraceno, vikendom i u vecernjim satima interval polazaka je 1h (neko iz Odjeljenju za saobracaj i puteve je primio dobru naknadu za to), na to sve imamo rast broja individualnih motornih vozila i vece izdatke za obnove saobracajnica. Dalje, vise od pola gradskih autobusa ne posjeduje odgovarajuce dozvole, prevoznici ne postuju pravilnike o prevozu putnika u gradskom i prigradskom prevozu, gradski saobracajni inspektori ne rade svoj posao, putnici se ne broje, ne kontrolise se broj ostvarenih polazaka, ne kontrolise se broj prodatih mjesecnih karata, apsolutno niko nista ne radi. Za studiju javnog prevoza bacaju 100.000KM iako dobro znaju da se kvalitetna studija ne moze uraditi za taj novac, samo je vazno da je IG dobio tender, osim toga brojne studije, revizije i prijedloge je GU BESPLATNO dobila u periodu nakon privatizacije AP ali nista se po tom pitanju nije radilo jer ova situacija svima, koji su podmazani, odgovara.

    Odgovori
  2. NN 20. Juna 2023. 19:06

    @REDAKCIJA, i ispravka za redakciju.
    Navodite, “jedini u minusu je bio „Autoprevoz“, iako to preduzeće drži veliki broj gradskih linija.””.
    Ovo apsolutno nije tacno. AP trenutno drzi samo 4 gradske linije, najvise linija drzi Pavlovic turs, a poslije njih je tu Bocac. Gradske linije donose i najvise prihoda, AP je svoje najprofitabilnije linije prodao Pavlovicu, jedina linija koja im je dobra je 13A ali i to su upropastili sa produzenjem te linije za UKC jer nije optimalno da autobusi u gradskom saobracaju idu na linije koje su duze od 15km. Kako trenutno posluju na drugim linijama (10 i 13), tu uskoro vise nece imati niti jednog putnika jer su linije koje su nekad bile zglobne pretvorili prvo u solo, a sada i u minibus. Sto dovoljno govori o kvalitetu i pouzdanosti gradskog prevoza.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stari semafori umjesto milionskih LED sijalica

17. Jula 2025. — 16:4203 minute čitanja

Otvaranje ponuda prvobitno trebalo da bude obavljeno 9. jula

Investitor jači od Vrhovnog suda: „Lukić-invest“ nastavio gradnju uprkos zabrani

17. Jula 2025. — 15:49

Dodik: Slučaj “Viaduct” organizovana pljačka nekoliko klanova

17. Jula 2025. — 14:18

Vlada RS: Neprihvatljiva Šmitova odluka o plaćanju duga „Viaductu“

17. Jula 2025. — 13:17

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti