PEKING, Strani proizvođači automobila, uključujući gigante poput “Toyote”, “Volkswagena” i “Nissana”, povećavaju proizvodne kapacitete u Kini, računajući na bolju tražnju, dok eksperti strahuju da su kompanije precijenile tempo njenog rasta i da u narednim godinama najvećem svjetskom automobilskom tržištu prijeti hiperprodukcija.
Američka kompanija “General Motors” (GM), čije je zajedničko preduzeće s kineskim partnerima najveći proizvođač automobila u toj zemlji, planira da poveća prodaju u Kini sa dva miliona vozila ove, na tri miliona do 2015. godine. GM i njegovi lokalni partneri su na kineskom tržištu 2010. prodali 1,83 miliona putničkih vozila.
Njemački koncern “Volkswagen” (VW), najveći strani proizvođač automobila u Kini, investiraće 4,4 milijarde evra do 2012. godine u proširenje fabrika i razradu novih modela. Rast tražnje automobila u Kini ove godine VW prognozira na 20 odsto, uprkos prestanku važenja stimulativnih programa, kojima je Vlada podržavala tražnju.
Japanska kompanija “Nissan” namjerava da poveća proizvodne kapacitete u Kini za 70 procentata, a nove fabrike u Kini grade i “Toyota” i južnokorejski “Hyundai”. Prodaja “Toyote” na ovom tržištu će ove godine, kako se očekuje, premašiti planiranih 800.000 automobila, prenose agencije.
Funkcioner Državnog informatiovnog centra Kine Sju Čanmin smatra da će ovogodišnja tražnja automobila u toj zemlji porasti 17 odsto, na 16 miliona vozila, poslije skoka od čitavih 46 odsto, na rekordnih 13,6 miliona u 2009. godini.