BRISEL – Fabrika Audija u Briselu je pred zatvaranjem, pregovori radnika i menadžmenta su propali. Pogođeno je 3.000 radnih mjesta, proizvodnja će se završiti početkom 2025. godine.
“Audi je bio spreman na kompromis do kraja. Nažalost, socijalni partneri su odbili našu posljednju, čak i poboljšanu ponudu. Zato se sada spremamo da sa ponudom direktno pristupimo zaposlenima”, objašnjava direktor proizvodnje Audija Gerd Voker.
Kako je saopšteno iz kompanije, šesti i posljednji pregovori su propali u srijedu. Portparolka Audija govorila je medijima o odbijanju socijalnih partnera: “Duboko žalimo zbog ovog koraka. Audi ostaje pri svojoj odgovornosti i, sa stanovišta proizvođača, nudi ‘veoma fer ponudu'“.
Iz firme objašnjavaju kako ovo zapravo izgleda: Pored zakonske naknade za otkaz, filijala nudi sopstveni, dobrovoljni bonus kompanije, koji zavisi od dužine radnog staža pojedinca. Sve u svemu, Audi je spreman da isplati duplo veću otpremninu nego što je propisano zakonom.
Postoji i primjer kako Audijeva ponuda funkcioniše: Zaposleni sa oko 17 godina radnog staža u Audiju dobija bruto otpremninu između 125.000 i 190.000 evra u zavisnosti od pozicije. Ponudu bi, kako navode u Audiju, zaokružila pomoć u pronalaženju posla. Za predstavnike belgijskih zaposlenih ova ponuda je stoga bila neadekvatna.
Fabrici u belgijskoj prijestonici prijeti zatvaranje nakon što je potraga za investitorom propala i nije pronađena alternativa unutar Folksvagen grupe. Pregovore o socijalnom planu pratili su i protesti i nemiri.
Sredinom novembra srušila se i posljednja nada da će investitor nastaviti da upravlja fabrikom Audija u Briselu.
Ovo označava kraj jedne ere u Belgiji koja je počela prije 75 godina: 7. aprila 1949. prvo vozilo sišlo je sa proizvodne trake u Briselu. Prije nego što ga je preuzeo Audi AG 2007. godine, lokacija je pripadala matičnoj kompaniji Folksvagen od 1970. godine i tu je napravljeno nekoliko popularnih serija modela, kao što su Golf, Polo, Audi A1 i Audi A3.
Audi će 2024. biti u krizi zbog visokih troškova proizvodnje i pada prodaje, posebno električnih automobila kao što je Folksvagen, i pregovara sa opštim radničkim savjetom u Ingolštatu o tome kako da izbjegne operativna otpuštanja u Njemačkoj.
Agencije