BERLIN, Njemački proizvođač automobila Auto union, iz kojeg je kasnije nastao Audi, eksploatisao je radnu snagu iz koncentracionih logora.
Kako prenose namački mediji, Audi je konačno otkrio ono što su ostali veliki proizvođači automobila u toj zemlji već učinili – objavio je izvještaj koji pokazuje da je kompanija iz koje je nastao uveliko koristila radnu snagu iz nacističkih koncentracionih logora.
Ovo priznanje proizilazi iz nedavno objavljene istorijske studije, koju je naručio sam Audi. Prema tom dokumentu, oko 3.700 logoraša bilo je prisiljeno da radi za Auto union u jednom od sedam logora koje su nacisti napravili za tog proizvođača autombila, i kojim je rukovodila ozloglašena SS divizija.
Pored toga, kompanija snosi “moralni odgovornost” za 4.500 ljudi zatočenih u logoru Flozenberg, a koji su umrli tokom rada u fabrici Auto uniona u blizini logora. Istovremeno je 16.500 ljudi, koji nisu bili zatvoreni u logorima, bilo primorano da radi u dvije fabrike Auto uniona na istoku zemlje.
Podaci su pronađeni u arhivama kompanije koja je 1965. postala dio Folksvagen grupe, dok je 1985. promijenila ime u Audi, pod kojim je i dan danas poznata u svijetu.
Iako se u izvještaju navodi da je Audi i ranije bio svjestan činjenice da se tokom nacističke ere oslanjao na prislini rad, u kompaniji su šokirani iznijetim podacima o tadašnjem šefu Auto uniona, Rihardu Brunu, koji je bio u bliskim vezama sa nacističkim vođama, kao i navodima o eksploataciji robovske radne snage, te činjenicom da je fabrika imala status glavnog ratnog dobavljača.
Iz Audija poručuju da će istorija kompanije iz Brunovog perioda biti korigovana, tako što će novootkrivene činjenice biti uzete u obzir, kao i da će njegovo ime biti izbrisano sa penzijskog spiska ovog automobilskog giganta.
Slične studije o vezama sa nacistima prethodno su objavili i Folskvagen, Dajmler i BMV. B 92