VAŠINGTON, Amerikanci su prošle godine potrošili 70 milijardi dolara na gurmanske proizvode!
Uprkos ekonomskoj krizi, prodaja specijalne, kvalitetne hrane manjih proizvođača “cvjeta” u SAD, dok sve više Amerikanaca kupuje gurmansku hranu.
Oko 180 000 izloženih proizvoda, ukusnih zalogaja, bilo je izloženo na Sajmu hrane u Vašingtonu. Ovaj sajam je najveći u Sjevernoj Americi i privukao je proizvođače iz 81 zemlje.
Alison Majers prodaje gurmansku čokoladu kućne proizvodnje. “Ovo je finansijski isplativ način da se povežemo sa potrošačima, a to što nam je proizvod izložen pruža priliku da ga oni dodirnu i okuse. Ja ne mogu sa 300 proizvoda da putujem do mjesta gdje oni žive, ali zato oni mogu da dođu u naš svijet”, kaže Majersova.
Luiz Krejmer je portparol Nacionalne asocijacije za trgovinu gurmanskom hranom, kaže da “ljudi možda ne kupuju `BMV` automobile, ali zato sebe znaju da časte divnom crnom čokoladom”.
Takođe, Amerikanci više ne jedu tako često u restoranima kao ranije, ali im je ukus postao istančaniji i veći su avanturisti kada je riječ o hrani, pa zato žele da imaju bolje proizvode kod kuće”, objašnjava Krejmerova.
Sajam gurmanske hrane nastao je sredinom prošlog vijeka kao način da strani izvoznici predstave svoje proizvode američkim potrošačima.
Lora Tol iz Senegala ističe da je “posjetioce zanimao džem od hibiskusa, koji se pravi od svježih cvjetova te biljke”
Mariam Ture iz Obale Slonovače kaže da od prodaje indijskih oraha u SAD živi oko 800 radnika u njenoj zemlji.
“Fabrika se nalazi u najsiromašnijoj regiji Obale Slonovače, gdje zapošljavamo muškarce i žene koji tako izdržavaju svoje porodice. Prilika da dođem u SAD i predstavim našu kompaniju kupcima znači da će, ako se posao razvije, naši radnici moći da donesu više hrane na sto svojim ukućanima”, priča Tureova.
Američki proizvodi su takođe veliki dio Sajma gurmanske hrane.
Volter Neš je vlasnik roštilja Leftiz u Merilendu, nadomak Vašingtona. “Dva lanca prodavnica već su riješila da kupuju naše proizvode”, kaže on.
Ekonomisti smatraju da će američka industrija gurmanske hrane nastaviti da se razvija, pošto američki potrošači tragaju za jedinstvenim proizvodima da bi zadovoljili svoj apetit koji se neprekidno mijenja.