NJUJORK, Amazon promijeni cijene proizvoda na svojim sajtovima nevjerovatnih 2,5 miliona puta dnevno, pokazuje istraživanje kompanije “Profitero”.
Poređenja radi, veliki trgovinski lanci “Volmart” i “BestBaj” koriguju cijene proizvoda u svojim prodavnicama oko 50.000 puta, ali na mjesečnom nivou.
Iako je jasno da kompanija Džefa Bejzosa dio svog velikog uspjeha duguje čestim popustima, širokoj ponudi i više nego konkurentnim cijenama, pa česte promjene i nisu iznenađenje, analitičari ističu da je ovaj podatak potpuno neočekivan.
“Profitero” objašnjava da se do ove vrtoglave brojke došlo zbog toga što se poslovanje Amazona u dobroj mjeri oslanja na konstantni monitoring konkurencije i munjevite reakcijama i obaranjem cijena u odnosu na rivale.
U posljednjih godinu dana je ta taktika očigledno dovedena do savršenstva, pa je broj promjena cijena na dnevnom nivou udesetostručen, a osim fizičkih dobara, Amazon je počeo da sve češće mijenja cijene i odobrava popuste na svoje usluge i “virtuelnu robu”. B92