NJUJORK, Krajem prošle godine Amazon je patentirao proces koji je nazvao “anticipativna isporuka paketa”.
Ideja je da Amazonovi proizvodi budu poslati centrima koji se nalaze u blizini kupaca za koje postoji vjerovatnoća da će ih kupiti i to prije nego što ih oni čak i naruče.
Ovaj sistem omogućava Amazonu da isporučuje proizvode u područja u kojima bi oni mogli da se dobro prodaju. Mnogi u ovome vide potencijalno smanjivanje troškova isporuke i snažan podsticaj poslovanju ove online trgovine u odnosu na konkurente.
Amazon planira da isporučuje proizvode za koje očekuje da će ih kupci kupiti na temelju prethodnih pretraživanja i kupovina, liste želja, kao i informacije o tome koliko dugo se kursor korisnika zadržava na linkovima stvari koje su ponuđene na Amazonovim web-stranicama.
Kompanija je spremna da ide i tako daleko da čak “ubaci” proizvode na kamione i “dostavi ih na fizičku adresu” bez da uopšte ima punu adresu kupca. Takav scenario bi mogao da dovede do neželjenih isporuka, pa čak i vražanja robe, ali Amazon je, čini se, spreman da preuzme taj rizik.
“Isporuka paketa određenom kupcu kao promotivan poklon može da se iskoristi za izgradnju dobrih odnosa i pokazivanje dobre volje”, navodi se u objašnjenju patentu.
Još se ne zna kada će Amazon da počne da radi po novom sistemu, ali to će definitivno smanjiti vrijeme isporuke. Amazon je uveo i isporuke paketa nedjeljom, a nedavno je predstavio i koncept isporuke paketa uz pomoć “dronova“, prenose agencije.