SKOPLJE, Makedonska kompanija “Alkaloid” nastavila je kontinuitet dobrih poslovnih rezultata pa je u prvoj polovini ove godine zabilježeno povećanje konsolidovane prodaje za četiri odsto i konsolidovanog neto profita za osam odsto.
Istakli su to iz ove kompanije povodom obilježavanja 80 godina postojanja “Alkaloida”, na centralnoj svečanosti koja je održana u Skoplju.
Među 1.600 zvanica na obilježavanju ovog značajnog jubileja bile su brojne novinarske ekipe iz cijelog regiona, pa tako i iz BiH.
Medijima je prezentovan rad ove kompanije, poslovni rezultati, kao i planovi za budućnost, gdje je rečeno da je cilj “Alkaloida” osvajanje novih tržišta, širenje u regionu, preuzimanje nekih kompanija iz Evropske unije, a uz to i rast zaposlenih, kojih sada ima više od 1.600.
Tako ukupna konsolidovana prodaja ove kompanije, koja je najviše poznata po Caffetinu i Becutanu, za prvih šest mjeseci ove godine iznosi više od 68 miliona evra, što predstavlja povećanje za četiri odosto u odnosu na isti period prošle godine, dok je ukupni konsolidovani izvoz veći za pet odsto.
“Ostvarena dobit, prije odbijanja kamata, poreza i amortizacije, iznosi 9,7 miliona evra i povećana je za osam odsto, dok je i konsolidovana neto dobit, koja iznosi 5,3 miliona evra, takođe povećana za osam odsto”, pokazao je nerevidirani konsolidovani bilans uspjeha “Alkaloida”.
Pored toga, oni su naglasili da ukupna ulaganja ove kompanije u dugoročna sredstva za prvih šest mjeseci ove godine iznose 5,6 miliona evra.
Živko Mukaetov, predsjednik Uprave “Alkaloida”, rekao je medijima iz regiona, na prijemu organizovanom povodom vrijednog jubileja, da je ovo jedna od najbrže rastućih kompanija u farmaceutskoj industriji regiona, čiji su proizvodi prisutni na više od 30 tržišta u svijetu.
“Region je za ‘Alkaloid’ od strateškog značaja i do sada smo dosta investirali, pa je tako napravljena proizvodnja u Srbiji, a rastu i timovi u Hrvatskoj i BiH, tako da sa aspekta širenja portfolija naše kompanije planiramo i da rastu investicije u zapošljavanja ljudi na ovim tržištima”, rekao je Mukaetov.
On je dodao da će im pored tržišta regiona prioritet biti tržišta Rusije, Amerike i arapskih zemalja.
Govoreći o bh. tržištu, Mukaetov je kazao da su na njemu prisutni duži niz godina, gdje sarađuju s nekoliko kompanija, ali i da planiraju širenje na tržištu BiH.
Naglasio je da je strategija kompanije, čija tržišna kapitalizacija iznosi 130 miliona evra, takva da samo zajedno i timskim radom mogu ostvarivati još bolje poslovne rezultate. Nezavisne novine