BEOGRAD, Platforma Alibaba nedavno je ukinula opciju besplatne dostave za kupce iz Srbije. Tako da ako sada žele da poruče jeftiniju robu za koju se ranije plaćala poštarina od nekoliko dolara, ona sada iznosi desetina dolara.
Neki korisnici su ovo poskupljenje pripisali Pošti Srbije, što je za BIZLife portal demantovala državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Tokom ove godine nije bilo promjene cjenovnika međunarodnog poštanskog saobraćaja od strane JP „Pošta Srbije“, navela je ona povodom plasiranja različitih informacija u javnosti u vezi sa porastom poštarina paketa jedne od najvećih internet prodavnica u svetu, „Aliekspresa“.
Ona je naznačila da „Pošta Srbije“ nije povećala cijene dostave paketa građanima u okviru pružanja univerzalne poštanske usluge, kao ni cijene podnošenja poštanskih pošiljaka na carinski pregled, niti su uvedeni bilo kakvi novi dodatni troškovi.
„Sigurno je da razloge za promene trgovinske prakse „Aliekspresa“ ne treba tražiti na državnom nivou, niti u međusobnim odnosima Srbije i Kine, koji su tradicionalno dobri i posebno važni za obe države, već su trenutne promene nastale zbog otežanog odvijanja različitih vidova transporta u celom svetu usled globalne pandemije“, objasnila je Matić.
Istakla je da je zbog prekida i usporavanja transporta, kao i neočekivano velikog broja pošiljki u okviru e-trgovine, došlo do opterećenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom svijeta.
„Očekujemo da će nakon smirivanja i okončanja pandemije u globalnim okvirima, naši građani ponovo biti u mogućnosti da naručuju i kupuju veliki broj proizvoda sa uslugom besplatne dostave ili uz iznose poštarina kao što su bili pre pandemije“, zaključila je državna sekretarka.