PEKING, Kineski gigant u e-trgovini, Alibaba, saopštio je danas da je prodaja tokom prvih devet sati na “Dan samaca”, koji kompanija organizuje svakog 11. novembra, dostigla 158,31 milijardi juana (22,63 milijarde dolara), što je 25 odsto više u odnosu na prodaju u prvih devet sati na isti dan prošle godine.
“Dan samaca”, kineski pandan američkom “Crnom petku” i “Sajber ponedeljku”, koji predsjednik i glavni izvršni direktor Alibabe Danijel Džang promoviše kao 24-časovni onlajn šoping praznik od 2009. godine, bilježi ubrzani rast s tendencijom da postane najveći maloprodajni događaj u svijetu, prenosi Reuters.
Poznat i pod nazivom “Duplo jedanaest” (Double Eleven), ime festivala potiče od kalendarskog datuma 11. novembra, pri čemu četiri jedinice (11/11) označavaju status samca.
Alibaba je prošle godine na svojim platformama na “Dan samaca” zabilježio prodaju vrijednu 30 milijardi dolara, bacivši u sjenu 7,9 milijardi dolara ostvarenih u onlajn kupovinama na američki “Sajber ponedeljak”.
Prošlogodišnji rast prodaje na ovaj dan bio je 27 procenata, najniži u desetogodišnjoj istoriji tog događaja, što je nagnalo organizatore da potraže svježe ideje.
Tako je ovogodišnji 24-časovni šoping festival počeo nastupima američke pop zvijezde Tejlor Svift i domaćih popularnih zvijezda kao što je Džekson Li.
Prodaja je u prvom minutu i osam sekundi dostigla milijardu dolara, da bi u prvom satu već iznosila 84 milijarde juana, što je za 22 procenta više od 69 milijardi juana zabilježenih u prvom satu prošle godine.
Alibaba je saopštio da ove godine očekuje preko 500 miliona korisnika koji će učestvovati u ovom šoping događaju, ili za oko 100 miliona više nego 2018.
Ovo je prvi put da na Alibabin “Dan samaca” na čelu kompanije nije njen dinamični suosnivač Džek Ma, koji je u septembru podnio ostavku na mjesto predsjednika kako bi “započeo nov život”.
Ovogodišnja šoping groznica takođe dolazi u vrlo važnom trenutku za kompaniju koja ovog mjeseca želi da prikupi do 15 milijardi dolara prodajom akcija na berzi u Hong Kongu. Tanjug