HONGKONG, Kineski internet gigant Alibaba kupiće honkonški list Saut Čajna Morning Post (SCMP) za 266 miliona dolara, dvostruko više nego što su procjenjivali analitičari.
Honkonški list objavio je da će preći u ruke Alibabe u vrijeme zabrinutosti u pogledu slobode medija u Kini nakon više napada na novinare, izvještaja o pritiscima koje vlasti vrše na uredništvo brojnih listova i sve veće samocenzure, prenosi agencija Frans pres.
SCMP, osnovan 1903, vlasnik je honkonških izdanja magazina Eskvajer, El, Kosmopolitan i Harpers bazar.
U pismu upućenom čitaocima lista, zamjenik izvršnog direktora Alibabe Džo Caj obećao je da će SCMP ostati objektivan, tačan i pravedan.
Analitičar finansijske grupe Simsen, Džekson Vong, navodi da je kupovina lista bila veoma skupa ali da je vlasnik Alibabe Džek Ma bio spreman da plati visoku cijenu da bi kupio brend SCMP i uvećao prisustvo svoje kompanije u regionu.
“Bilo bi veoma teško novoj medijskoj kompaniji da se probije i postane ‘ime’. Alibaba ne ulaže samo u e-trgovinu, oni kupuju niz različitih kompanija i šire svoj uticaj u raznim oblastima širom azijsko-pacifičkog regiona”, navodi Vong.
Džek Ma nije jedini internet magnat koji se uključio u tradicionalne štampane medije, osnivač Amazona Džef Bezos je prije dvije godine kupio Vašington post za 250 miliona dolara. Tanjug