Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03

    Realni sektor ne prestaje da tone: Industrija raste samo na papiru

    3. Decembra 2025. — 07:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Albijanić: Naučene lekcije poslije krize najbolja vrijednost PR-a

Albijanić: Naučene lekcije poslije krize najbolja vrijednost PR-a

Bojana NinkovicBojana Ninkovic15. Februara 2024. — 15:43Nema komentara6 minuta čitanja
FOTO: Dejan Kalezić

PODGORICA – Ako se komunikacijama posvećuje dovoljno pažnje, ako se one vode strateški kad krize nema, onda će se i krizna komunikacija lakše riješiti.

FOTO: Dejan Kalezić

Rekla je ovo u intervjuu za CAPITAL Eleonora Albijanić specijalista za eksternu komunikaciju u Elektroprivredi Crne Gore govoreći o svojim iskustvima sa PR-om.

Albijanićeva, koja se inače, odnosima s javnošću bavi već 30 godina, predsjednica je crnogorskog Udruženja za odnose s javnošću i prva dobitnica PRO PR nagrade iz Crne Gore.

Ove godine će biti jedan od predavača na ovoj konferenciji na kojoj će, između ostalog, govoriti o suštini PR profesije.

CAPITAL: Koliko je za Vas značajno biti jedan od predavača na PRO PR konferenciji?

ALBIJANIĆ: Svako učešće na PRO PR konferenciji pričinjava mi veliko zadovoljstvo. Od 22 konferencije, mislim da nisam bila samo na četiri, što dovoljno govori koliko je cijenim i koliko je značajna. Najveći izazov uvijek predstavlja scenario u kojem ste predavač na stručnoj konferenciji, gdje u publici sjede vaše kolege koje uglavnom znaju sve što i vi znate. Tada treba osmisliti priču koja će privući pažnju, ispričati je na svoj način i prenijeti svoje iskustvo.

CAPITAL: Koji je značaj ove konfrencije za oblast odnosa s javnošću?

ALBIJANIĆ: Svaki organizovani i formalizovani susret struke je od velikog značaja za oblast odnosa s javnošću. Upoznaju se nove kolege, širite vašu mrežu, povezujete se i uvezujete, naučite nešto novo, kroz razmjenu iskustava sa kolegama dobijate potvrdu uspješnosti svog rada, i naravno, PRO PR konferenciju karakterišu nezaboravna druženja. Danijel se potrudi da globalnom skupu, u svakom mjestu u kojem se konferencija organizuje, da lokalni pečat.

CAPITAL: Na šta ćete konkretno Vi bazirati svoje predavanje?

ALBIJANIĆ: Tema konferencije je „Novi pravci, novi izazovi“, a moje predavanje nosi naziv „Something old, something new, something borrowed, something blue“ („Nešto staro, nešto novo, nešto pozajmljeno, nešto plavo….“).

Ova tradicija je zasnovana na staroengleskoj rimi koja datira iz Lankašira iz 19. vijeka, a opisuje stvari koje mlada treba da ima na dan vjenčanja, kako bi brak bio uspješan. Gdje je tu kopča sa PR-om? Pozadinsko značenje svake stvari pobrojane u rimi – kontinuitet, optimizam za budućnost, posuđena sreća, čistoća, ljubav, vrijednost, prosperitet i te kako ima vezu za PR-om. Mi, koji volimo i istinski se bavimo svojim poslom, u stvari smo u braku sa PR-om. Volimo ga, sa njim smo 24 sata dnevno, a ključ uspjeha je, kao u svakoj vezi, povjerenje. Suština profesije odnosa s javnostima jeste izgradnja i njegovanje povjerenja između organizacije i njenih ciljnih javnosti. A javnosti jedne organizacije su mnogobrojne. Upravo to je ono što naš posao čini vrlo kompleksnim. I zato će se moje izlaganje kretati u rasponu od toga mogu li nove tehnologije, konkretno vještačka inteligencija, graditi odnose povjerenja sa našim javnostima do toga  da li je povjerenje (ne)obnovljiv izvor. O tome ću pričati priču.

FOTO: Dejan Kalezić

CAPITAL: Koliko javni sektor u Crnoj Gori pridaje važnost odnosima s javnošću?

ALBIJANIĆ: Gotovo svi mi, koji se bavimo komunikacijama, nailazimo na situacije u kojima se „svi za stolom“ razumiju u naš posao, komentarišu ga i ponekad ne žele da saslušaju savjete profesionalaca. Pa se često u javnom prostoru „sudaraju“ iste informacije sa različitim porukama. Definitivno se u javnom sektoru pridaje važnost PR-u, ali se rijetko strateški vodi i ne iskorišćavaju se svi kapaciteti i mogućnosti koje nudi. U prilog ovome govore i rezultati najnovijeg istraživanja Asocijacije za odnose s javnošću i komunikacije (PRCA), za jugoistočnu Evropu, gdje čak 34 odsto  ispitanika smatra da se uloga PR-a i komunikacije još ne cijeni dovoljno u upravljačkim strukturama organizacija, dok se 30 odsto ispitanika osjeća cijenjeno, ali konstantno mora da opravdava svoje postojanje, umjesto da dokazuju svoju vrijednost. Zato možemo reći da se trenutno i dalje suočavamo sa izazovom održivog uticaja PR-a u organizacionom kontekstu. Upravo razmjenom iskustava sa kolegama iz okruženja i šire, možemo lakše prevazići slabe tačke koje je istraživanje identifikovalo, a to se prije svega odnosi na mjerenje i evaluaciju našeg rada. Upravo to je jedan od načina kako možemo pokazati i dokazati koliko je doprinos naše profesije bitan za uspjeh jedne organizacije. Na taj način pomoći će se i PR profesionalcima da zauzmu zasluženo mjesto i poziciju u organizaciji i da njihov rad bude cijenjen i vrednovan na pravi način.

CAPITAL: Koja je važnost PR-a u kriznim situacijama?

ALBIJANIĆ: Znate kako kažu, „U dobru je lako dobar biti, na muci se poznaju junaci“. Sve što (ne)znamo, u krizi dođe do izražaja. Ako se komunikacijama posvećuje dovoljno pažnje, ako se one vode strateški kad krize nema, onda će se i krizna komunikacija lakše riješiti. Ako u vremenima kad krize nema kompanija radi na planu kriznog menadžmenta i na osnovu njega, planu krizne komunikacije, ako unaprijed predviđa i promišlja o kriznim situacijama, ima spremne scenarije, organizuje vježbe krizne komunikacije, onda se na krizu može gledati kao šansu i priliku, a ne opasnost i prijetnju. Kriza obično izbije kada joj se najmanje nadate, uvijek nosi sa sobom dozu stresa, a u PR-u nema gotovog rješenja koji se može primijeniti na određenu situaciju, pa je svaka kriza jedna nova avantura i dobar poligon za validaciju i valorizaciju vašeg vođenja komunikacija. A naučene lekcije poslije svake krize su najbolja dodatna vrijednost PR radu.

CAPITAL: Na koji način se oblast odnosa s javnošću promijenila u posljednjih deset godina?

ALBIJANIĆ: Jedan naš kolega, kojeg smo imali priliku i da čujemo na jednoj od prethodnih PR konferencija, Maksim Behar, u svojoj knjizi govori o PR revoluciji,  promjene koje se dešavaju ne da vode samo do evolucije, već revolucije PR-a. Znači, govorimo o tektonskim promjenama. Ono što je bilo na snazi prije deset ili čak pet godina više nije relevantno. Moramo bukvalno svakodnevno živjeti maksimu „promjena je jedina konstanta“. Moramo stalno učiti, biti u toku i prilagođavati se novim trendovima, a više nego ikad smo multipraktici, jer vrijeme tako zahtijeva. Promjena koju bih istakla, a ima veliki uticaj na našu profesiju, je plaćanje prostora da biste plasirali vijest. Danas sve ima svoju cijenu, pa i saopštenje za javnost koje košta 350 evra. Da ne pričam o Chat GPT-u, na osnovu dobrih inputa, piše poruke, PR planove i strategije… društveni mediji nametnuli su komunikaciju u realnom vremenu, sve vremenske zakonitosti su izbrisane. Sjećamo se davnih pravila krizne komunikacije, reagujte u roku od dva sata, danas ako to ne uradite u roku od dva minuta, u problemu ste. A već sjutra nas čeka novi algoritam….novi kanal komunikacije…nova lažna vijest.

CAPITAL: Bojana Ninković

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
eleonora albijanić intervju pr pro.pr
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRekordan prihod sonija
Sljedeći članak Microsoft će uložiti 3,2 milijarde evra u razvoj vještačke inteligencije u Njemačkoj

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

NOVOSTI 02 minute čitanja

Dogovoreno povećanje boračkog dodatka na 4,5 KM mjesečno

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.