Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

    7. Juna 2025. — 10:00

    Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

    6. Juna 2025. — 15:33

    Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

    6. Juna 2025. — 14:18

    Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

    6. Juna 2025. — 13:35
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    ECB osmi put zaredom smanjuje kamate, BiH nijednom

    7. Juna 2025. — 11:54

    Devizne rezerve na kraju aprila povećane na 17,08 milijardi KM

    6. Juna 2025. — 16:30

    Mikrokreditne organizacije zaradile 11 miliona KM

    6. Juna 2025. — 15:57

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

    7. Juna 2025. — 14:02

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Jedno od omiljenih ljetovališta u Crnoj Gori počinje da naplaćuje ulaz

    6. Juna 2025. — 14:46

    Za četiri mjeseca Banjaluku posjetilo preko 35.000 turista

    6. Juna 2025. — 13:23

    Dubrovnik uveo posebnu zonu oko istorijskog jezgra

    5. Juna 2025. — 14:38

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Musk izgubio 34 milijarde dolara u jednom danu

    7. Juna 2025. — 09:02

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Proizvođač pelena Pampers otpušta 7.000 ljudi

    6. Juna 2025. — 14:03

    Raspoloženje u njemačkoj stanogradnji poboljšano, ali i dalje na niskom nivou

    6. Juna 2025. — 11:50

    Moguće povećanje minimalne satnice u Njemačkoj sve je bliže

    6. Juna 2025. — 08:14

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Albijanić: Naučene lekcije poslije krize najbolja vrijednost PR-a

Albijanić: Naučene lekcije poslije krize najbolja vrijednost PR-a

Bojana NinkovicBojana Ninkovic15. Februara 2024. — 15:43Nema komentara6 minuta čitanja
FOTO: Dejan Kalezić

PODGORICA – Ako se komunikacijama posvećuje dovoljno pažnje, ako se one vode strateški kad krize nema, onda će se i krizna komunikacija lakše riješiti.

FOTO: Dejan Kalezić

Rekla je ovo u intervjuu za CAPITAL Eleonora Albijanić specijalista za eksternu komunikaciju u Elektroprivredi Crne Gore govoreći o svojim iskustvima sa PR-om.

Albijanićeva, koja se inače, odnosima s javnošću bavi već 30 godina, predsjednica je crnogorskog Udruženja za odnose s javnošću i prva dobitnica PRO PR nagrade iz Crne Gore.

Ove godine će biti jedan od predavača na ovoj konferenciji na kojoj će, između ostalog, govoriti o suštini PR profesije.

CAPITAL: Koliko je za Vas značajno biti jedan od predavača na PRO PR konferenciji?

ALBIJANIĆ: Svako učešće na PRO PR konferenciji pričinjava mi veliko zadovoljstvo. Od 22 konferencije, mislim da nisam bila samo na četiri, što dovoljno govori koliko je cijenim i koliko je značajna. Najveći izazov uvijek predstavlja scenario u kojem ste predavač na stručnoj konferenciji, gdje u publici sjede vaše kolege koje uglavnom znaju sve što i vi znate. Tada treba osmisliti priču koja će privući pažnju, ispričati je na svoj način i prenijeti svoje iskustvo.

CAPITAL: Koji je značaj ove konfrencije za oblast odnosa s javnošću?

ALBIJANIĆ: Svaki organizovani i formalizovani susret struke je od velikog značaja za oblast odnosa s javnošću. Upoznaju se nove kolege, širite vašu mrežu, povezujete se i uvezujete, naučite nešto novo, kroz razmjenu iskustava sa kolegama dobijate potvrdu uspješnosti svog rada, i naravno, PRO PR konferenciju karakterišu nezaboravna druženja. Danijel se potrudi da globalnom skupu, u svakom mjestu u kojem se konferencija organizuje, da lokalni pečat.

CAPITAL: Na šta ćete konkretno Vi bazirati svoje predavanje?

ALBIJANIĆ: Tema konferencije je „Novi pravci, novi izazovi“, a moje predavanje nosi naziv „Something old, something new, something borrowed, something blue“ („Nešto staro, nešto novo, nešto pozajmljeno, nešto plavo….“).

Ova tradicija je zasnovana na staroengleskoj rimi koja datira iz Lankašira iz 19. vijeka, a opisuje stvari koje mlada treba da ima na dan vjenčanja, kako bi brak bio uspješan. Gdje je tu kopča sa PR-om? Pozadinsko značenje svake stvari pobrojane u rimi – kontinuitet, optimizam za budućnost, posuđena sreća, čistoća, ljubav, vrijednost, prosperitet i te kako ima vezu za PR-om. Mi, koji volimo i istinski se bavimo svojim poslom, u stvari smo u braku sa PR-om. Volimo ga, sa njim smo 24 sata dnevno, a ključ uspjeha je, kao u svakoj vezi, povjerenje. Suština profesije odnosa s javnostima jeste izgradnja i njegovanje povjerenja između organizacije i njenih ciljnih javnosti. A javnosti jedne organizacije su mnogobrojne. Upravo to je ono što naš posao čini vrlo kompleksnim. I zato će se moje izlaganje kretati u rasponu od toga mogu li nove tehnologije, konkretno vještačka inteligencija, graditi odnose povjerenja sa našim javnostima do toga  da li je povjerenje (ne)obnovljiv izvor. O tome ću pričati priču.

FOTO: Dejan Kalezić

CAPITAL: Koliko javni sektor u Crnoj Gori pridaje važnost odnosima s javnošću?

ALBIJANIĆ: Gotovo svi mi, koji se bavimo komunikacijama, nailazimo na situacije u kojima se „svi za stolom“ razumiju u naš posao, komentarišu ga i ponekad ne žele da saslušaju savjete profesionalaca. Pa se često u javnom prostoru „sudaraju“ iste informacije sa različitim porukama. Definitivno se u javnom sektoru pridaje važnost PR-u, ali se rijetko strateški vodi i ne iskorišćavaju se svi kapaciteti i mogućnosti koje nudi. U prilog ovome govore i rezultati najnovijeg istraživanja Asocijacije za odnose s javnošću i komunikacije (PRCA), za jugoistočnu Evropu, gdje čak 34 odsto  ispitanika smatra da se uloga PR-a i komunikacije još ne cijeni dovoljno u upravljačkim strukturama organizacija, dok se 30 odsto ispitanika osjeća cijenjeno, ali konstantno mora da opravdava svoje postojanje, umjesto da dokazuju svoju vrijednost. Zato možemo reći da se trenutno i dalje suočavamo sa izazovom održivog uticaja PR-a u organizacionom kontekstu. Upravo razmjenom iskustava sa kolegama iz okruženja i šire, možemo lakše prevazići slabe tačke koje je istraživanje identifikovalo, a to se prije svega odnosi na mjerenje i evaluaciju našeg rada. Upravo to je jedan od načina kako možemo pokazati i dokazati koliko je doprinos naše profesije bitan za uspjeh jedne organizacije. Na taj način pomoći će se i PR profesionalcima da zauzmu zasluženo mjesto i poziciju u organizaciji i da njihov rad bude cijenjen i vrednovan na pravi način.

CAPITAL: Koja je važnost PR-a u kriznim situacijama?

ALBIJANIĆ: Znate kako kažu, „U dobru je lako dobar biti, na muci se poznaju junaci“. Sve što (ne)znamo, u krizi dođe do izražaja. Ako se komunikacijama posvećuje dovoljno pažnje, ako se one vode strateški kad krize nema, onda će se i krizna komunikacija lakše riješiti. Ako u vremenima kad krize nema kompanija radi na planu kriznog menadžmenta i na osnovu njega, planu krizne komunikacije, ako unaprijed predviđa i promišlja o kriznim situacijama, ima spremne scenarije, organizuje vježbe krizne komunikacije, onda se na krizu može gledati kao šansu i priliku, a ne opasnost i prijetnju. Kriza obično izbije kada joj se najmanje nadate, uvijek nosi sa sobom dozu stresa, a u PR-u nema gotovog rješenja koji se može primijeniti na određenu situaciju, pa je svaka kriza jedna nova avantura i dobar poligon za validaciju i valorizaciju vašeg vođenja komunikacija. A naučene lekcije poslije svake krize su najbolja dodatna vrijednost PR radu.

CAPITAL: Na koji način se oblast odnosa s javnošću promijenila u posljednjih deset godina?

ALBIJANIĆ: Jedan naš kolega, kojeg smo imali priliku i da čujemo na jednoj od prethodnih PR konferencija, Maksim Behar, u svojoj knjizi govori o PR revoluciji,  promjene koje se dešavaju ne da vode samo do evolucije, već revolucije PR-a. Znači, govorimo o tektonskim promjenama. Ono što je bilo na snazi prije deset ili čak pet godina više nije relevantno. Moramo bukvalno svakodnevno živjeti maksimu „promjena je jedina konstanta“. Moramo stalno učiti, biti u toku i prilagođavati se novim trendovima, a više nego ikad smo multipraktici, jer vrijeme tako zahtijeva. Promjena koju bih istakla, a ima veliki uticaj na našu profesiju, je plaćanje prostora da biste plasirali vijest. Danas sve ima svoju cijenu, pa i saopštenje za javnost koje košta 350 evra. Da ne pričam o Chat GPT-u, na osnovu dobrih inputa, piše poruke, PR planove i strategije… društveni mediji nametnuli su komunikaciju u realnom vremenu, sve vremenske zakonitosti su izbrisane. Sjećamo se davnih pravila krizne komunikacije, reagujte u roku od dva sata, danas ako to ne uradite u roku od dva minuta, u problemu ste. A već sjutra nas čeka novi algoritam….novi kanal komunikacije…nova lažna vijest.

CAPITAL: Bojana Ninković

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
eleonora albijanić intervju pr pro.pr
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRekordan prihod sonija
Sljedeći članak Microsoft će uložiti 3,2 milijarde evra u razvoj vještačke inteligencije u Njemačkoj

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Dramatično opale globalne zalihe crnog bibera u zrnu

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Cijena srebra na najvišem nivou

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

7. Juna 2025. — 10:0002 minute čitanja

U demantiju kojim se malo toga demantuje, a većina potvrđuje, španska kompanija je nezadovoljna načinom na koji je njihov rad predstavljen u javnosti, pa im je fokus bio da svoju ulogu svedu na što manji nivo.

Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

6. Juna 2025. — 15:33

Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

6. Juna 2025. — 14:18

Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

6. Juna 2025. — 13:35

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti