BANJALUKA, Preduzeće “Aerodrom Republike Srpske” prošlu godinu završilo je u minusu od 852.469 maraka, čime je akumulirani gubitak dostigao 5,4 miliona KM, rekao je “Glasu Srpske” izvršni direktor ARS Milan Dragić.
On je naglasio da su lani ukupni prihodi ovog preduzeća iznosili oko 2,1 milion, dok su rashodi premašili 2,9 miliona KM.
– Najviše novca u prošloj godini potrošeno je na bruto plate i naknade zarada zaposlenih i to više od 1,2 miliona KM. Preduzeće je lani zapošljavalo 61 radnika – rekao je Dragić.
On je naglasio da je za amortizaciju u 2012. godini utrošeno 738.090 maraka.
– Za plate i amortizaciju lani je potrošeno najviše novca. Ostali troškovi nisu značajni nasuprot ovih izdataka – rekao je Dragić.
Kada su u pitanju prihodi, Dragić je rekao da je ARS najviše novca lani zaradio od opsluživanja aviokompanija, i to 368.573 marke.
Prema njegovim riječima, preduzeće je lani dobilo grant od Vlade RS u iznosu od 900.000 KM, a isti iznos granta ARS je doznačen i godinu ranije.
Vršilac dužnosti direktora “Aerodroma RS” Davorin Mihić rekao je da akumulirani gubitak preduzeća od 5,4 miliona KM ne ugrožava rad ARS. On je dodao da ove godine planiraju uvođenje novih aviolinija koje bi trebalo da smanje gubitak.
– “Aerodrom RS” je 2012. godinu završio uglavnom sređujući stanje u samom preduzeću. Imali smo niz inspekcija, od kojih se najveća odnosi na dobijanje sertifikacije ARS, gdje smo utrošili sva raspoloživa sredstva i vrijeme koje smo imali. Na kraju smo dobili sertifikat – rekao je Mihić i dodao da grant Vlade RS za ovu godinu iznosi 1,9 miliona KM.
On je naglasio da je u toku procedura ujedinjenja “Aerodroma Trebinje” sa “Aerodromom Banjaluka”, te dodao da sve ide planiranom dinamikom.
Plan poslovanja
Mihić je rekao da je u toku donošenje plana poslovanja “Aerodroma RS” za ovu godinu.
– Finansijski plan završen je i na osnovu njega radimo plan poslovanja za ovu godinu. Takođe, plan poslovanja mora se uklopiti sa dokumentacijom o ujedinjenju “Aerodroma Trebinje” sa “Aerodromom Banjaluka” – rekao je Mihić. Glas Srpske
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Citat_”Vršilac dužnosti direktora „Aerodroma RS“ Davorin Mihić rekao je da akumulirani gubitak preduzeća od 5,4 miliona KM ne ugrožava rad ARS.”_Završen citat.
Kakav je ovo direktor? Da li je on pri sebi? 5.4 mil KM u gubitku i to ne ugrožava poslovanje.
Dobio 900,000KM, potrošio samo na plate 1,200,000.
Struktura rashoda je katastrofalna.
Citat_”_”Imali smo niz inspekcija, od kojih se najveća odnosi na dobijanje sertifikacije ARS, gdje smo utrošili sva raspoloživa sredstva i vrijeme koje smo imali. Na kraju smo dobili sertifikat – rekao je Mihić i dodao da grant Vlade RS za ovu godinu iznosi 1,9 miliona KM.”_Završen citat.
Kakva je ovo izjava da je sva raspoloživa sredstva potrošio na sertifikaciju aerodroma. Izvršni direktor izjavljuje da najviše novca potrošeno na plate i amortizaciju a ovaj to pobija. Da li on pokušava obmanuti javnost?
Ovaj direkotor ne zna ni kako mu se zove preduzeće. Ne postoji ” Aerodrom RS”. Postoje “Aerodromi Republike Srpske”. Postoji Aerodrom Banjaluka kao radna jedinica tog preduzeća.
Citat_”On je naglasio da je u toku procedura ujedinjenja „Aerodroma Trebinje“ sa „Aerodromom Banjaluka“, te dodao da sve ide planiranom dinamikom.”_Završen citat.
Nije u toku “procedura ujedinjenja” nego “proces spajanja”. Ujedinjuju se države a spajaju kompanije. Ovo je pismenost na nivou onoga ko je možda završio osnovnu školu a možda i nije.
U pravu ste Mjerilo. Ovakvi poput Mihića su mjerilo sposobnosti vlasti i menadžmenta, a i novinari nisu puno bolji. Često se desi da upravo oni pogrešno interpretiraju nečiju izjavu, jer su totalno površni i ne poznaju oblast o kojoj pišu. Tako bi neki takav “medijski poslanik” bez ikakvih problema prihod prikazao kao dobit, 0,60 KM bi napisao da je 0,60 feninga (iako je 5 feninga najmanja novčana jedinica), itd itd… Što se tiče preduzeća, ona se mogu spajati i pripajati, ne mogu se ujedinjavati, a još manje se može “ujediniti” Aerodrom Banja Luka sa livadom na kojoj pasu ovce na Zubcima, a što pretenciozno nazivaju Aerodrom Trebinje.
Postovani “Mjerilo” i “Akcionar”,
Kada sam procitao vase komentare dobio sam potvrdu da na ovim nasim tuznim prostorima jos uvjek ima pismenih i kulturnih osoba. Mislim da pisca novinskog clanka neko treba ozbiljno i ljubazno da zamoli da prestane pisati i da treba da pokusa da radi bilo koji drugi posao, sigirno ce biti uspjesniji… Sto se tice banjaluckog aerodroma mislim da treba ostaviti svaku nadu da ce Ministarstvo saobracaja i veza RS poceti da preduzima bilo kakve mjere i aktivnosti iz svoje nadleznosti, osim dosledne i nicim ugasene zelje za trosenje novca poreznika na gradnju kojekakvih puteva i mostova… A sto se tice ovog tuznog preduzeca, pa to javno preduzece nema direktora vise od 18 mjeseci. Samo ovaj v.d. direktora koji “ujedinjuje” kompanije vrsi duznost direktora duze od godinu dana, a formalno ne ispunjava niti jedan uslov da bi mogao da obavlja funkciju direktora… Izvinjavam se ispunjava opste uslove. Imenovani gospodin je stariji od 18 godina i drzavljanin je RS/BiH, ali se u finansije sigurno ne razumije, pa nije u stanju da cijeni kakvu je nestrucnu ocjenu dao medijima u vezi gubitaka u poslovanju… i ne treba kriviti njega, on je posledica… odgovornost spava na ministarskoj poziciji…Katastrofa, ali ima i ona izreka… Mozes kako hoces, al ne zauvjek…
U vezi sa imenom firme, vjerovatno je preneseno ono što je izjavio direktor. I sve njegove ostale izjave koje se mogu naći na Internetu su istog nivoa. Što se tiče novinara koji je napisao članak, on bi trebao znati – čak nekako ne mogu povjerovati da ne zna – da ako piše članak vezan za aerodrom Banjaluka i hoće ga publikovati na internetu te ga imati izguglanog medju prvih deset, dvadeset ili bar 50 pogodaka, onda je morao u naslov članka upisati i riječi aerodrom banjaluka ili na drugi način, ako mu to program kojeg koristi omogućava, unijeti ključne riječi: aerodrom banjaluka, gubitak, akumulirani, itd, da bi pretraživač mogao da ga nadje kao relevantan file. Ako kucate “aerodrom Banjaluka” u Google pretraživač, ovaj članak nemate šanse pročitati. Probajte pa se uvjerite sami.