PARIZ – Akcije LVMH pale su za skoro sedam procenata, nakon što je u trećem kvartalu zabilježen pad prodaje luksuznih brendova pod okriljem ove kompanije. Akcije LVMH oslabile su za oko četvrtinu u odnosu na svoj rekordno visok nivo ranije ove godine.
Francuska grupa LVMH, koju kontroliše Bernar Arno (Bernard Arnault), saopštila je da je prodaja u trećem kvartalu porasla za devet odsto na 19,9 milijardi evra, što je pad u odnosu na rast od 17 odsto u prethodnom tromjesečju, kao posljedica slabljenja prodaje, posebno u SAD i Evropi, prenosi Financial Times.
Akcije kompanije pale su za oko sedam procenata u jutarnjem trgovanju u srijedu na oko 683 evra, što je za oko 25 procenata manje od maksimalne vrijednosti u aprilu. Pad se proširio na akcije konkurentskih grupacija luksuznih brendova Kering i Richemont, koje su oslabile za dva, odnosno četiri odsto.
Prodaja u Aziji, isključujući Japan, porasla je za 11 procenata u trećem kvartalu, što je pad sa 34 odsto u drugom tromjesečju, dok je u SAD nastavljen trend niskog jednocifrenog rasta prodaje, a u evropskim zemljama nastavljen srednji jednocifreni rast, saopštila je francuska kompanija.
Prodaja u odeljenju kompanije LVMH za modu i kožnu galanteriju, koje je najveće, porasla je za devet procenata u trećem kvartalu posle rasta od 21 odsto u drugom. Selektivna distribucija porasla je za 26 odsto, dok je prodaja vina i jakih alkoholnih pića opala za 10 odsto, što bi trebalo da odražava proces normalizacije potražnje nakon pandemije.
Nekada najvrijednija evropska kompanija LVMH, pod čijim okriljem pored ostalih posluju Louis Vuitton, Dior i Tiffany & Co. skinuta je nedavno sa trona, a na njeno mjesto popela se danska fabrika ljekova Novo Nordisk. Smjena na prvom mjestu došla je kao posljedica gubitka interesovanja investitora za luksuzne akcije i velikog uspjeha prodaje danskog lijeka za mršavljenje Wegovy. Biznis.rs