LONDON, Najveća britanska komercijalna televizija Aj-Ti-Vi zabilježila je gubitak od 2,7 milijardi funti, zbog čega će otpustiti 600 radnika, u najvećoj krizi koja je zahvatila ovu medijsku kuću u posljednjih 30 godina.
Firma je saopštila da su prihodi od reklama na njenim kanalima umanjeni za četiri odsto tokom 2008. godine. Očekuje se da će pad biti povećan na oko 17 odsto u prvom kvartalu 2009. godine. Procjenjuje se da će merketinško tržište u aprilu zabilježiti ukupan pad od 20 odsto.
“Sadašnji uslovi za marketing najteži su koje sam doživio u više od 30 godina emitovanja programa u Britaniji”, saopštio je predsjednik Aj-Ti-Vija Majkl Grejd.
On je rekao da ciljevi u oblasti prihoda koji su postavljeni 2007. godine više nisu realni i da će se kompanija sada fokusirati na svoje ključne poslove produciranja i emitovanja programa, smanjenje troškova i povećanje raspoloživih sredstava u gotovini.
Firma planira da do 2011. godine ostvari uštedu od 245 miliona funti na godišnjem nivou, u odnosu na 2008. godinu.
Grejd je rekao da je Upravni odbor preporučio da se suspenduje isplata završne dividende za ovu godinu, te da odluka nije laka, ali je rezultat sadašnjih okolnosti.