ZAGREB, Poslovni segment prehrana je lani ostvario operativnu dobit od 1,2 milijarde kuna, što je rast od 3 posto.
Grupa Agrokor je u 2018. godini ostvarila konsolidirane revidirane prihode od 38,8 milijardi kuna, što je za 1,8 posto manje nego godinu ranije, uz snažan rast operativne dobiti, koja je dosegnula 2,39 milijardi kuna, i znatno manji neto gubitak nego u 2017. od 1,4 milijarde kuna, objavio je u utorak Agrokor na svojim internet stranicama.
Konsolidacija obuhvaća 108 društava u kojima Agrokor ostvaruje kontrolu, od čega su 53 u Hrvatskoj.
Po objavljenim podacima, grupa je u 2018. godini ostvarila 38,8 milijardi kuna konsolidiranih prihoda, što je za 712 miliona kuna ili za 1,8 posto manje nego u 2017. godini.
Troškovi su istodobno pali za 10,9 posto ili za 4,7 milijardi te su lani iznosili 39,2 milijarde kuna.
U prošloj je godini gubitak grupe Agrokor nakon poreza iznosio 1,4 milijarde kuna, što je znatno niži gubitak nego 2017. godine kada je iznosio gotovo 6,1 milijardu kuna.
Izvanredna uprava Agrokora u saopštenju izdvaja snažan rast operativne dobiti, za 22 posto, na 2,4 milijarde kuna. To je za 427 miliona kuna veća operativna dobit nego godinu ranije, a takav je rast, kako se objašnjava, rezultat mjera restrukturiranja koje su u svim poslovnim segmentima grupe poduzete i na prihodovnoj i na troškovnoj strani.
Najveći generator rasta operativne grupe su bili maloprodaja i veleprodaja odnosno Konzum i Mercator. Operativna dobit maloprodaje i veleprodaje iznosila je 1,2 milijarde kuna, što je u odnosu na 2017. godini porast za 681 milion kuna, ili za 133 posto.
Izvanredna uprava u saopštenju objašnjava da su najveći uticaj na pad prihoda imali poslovni segment poljoprivreda, zbog manjeg obima trgovanja poljoprivrednim kulturama i manjim tržišnim cijenama tovljenika i polutvrdog sira, te segment maloprodaje i veleprodaje.
Segment maloprodaje i veleprodaje je u 2018. godini ostvario prihode od prodaje u iznosu od 29 milijardi kuna, što je za 3,9 posto manje nego u 2017. godini. Do pada je došlo zbog otvaranja novih prodajnih površina konkurencije u Srbiji i Crnoj Gori, pojašnjavaju u izvanrednoj upravi.
Takođe napominju kako je gubitak prihoda od zatvaranje neprofitabilnih prodajnih prostora Konzuma nadoknađen rastom prihoda na razini ‘isto za isto’ za 5,7 posto.
U proteklom je razdoblju zatvoreno 80 neprofitabilnih prodajnih prostora Konzuma, a izvanredna uprava poboljšanje rezultata poslovanja tog trgovačkog lanca objašnjava višim profitnim maržama koje su ostvarene optimizacijom proizvodnog asortimana.
Poslovni segment prehrana je lani ostvario operativnu dobit od 1,2 milijarde kuna, što je rast od 3 posto. Poslovni prihodi tog segmenta su bili manji za 106 miliona kuna, ili za 1,2 posto i iznosili su 9,1 milijardu kuna.
Poslovni segment poljoprivreda je u 2018. ostvario prihode od 2,3 milijarde kuna, što je pad od 18,6 posto, a operativna dobit je iznosila 113 miliona kuna, i pala je za 60 posto.
Izvanredna uprava Agrokora je, kako navode, u 2018. ispunila sve ciljeve koji su joj bili u glavnom fokusu – postignuta je nagodba vjerovnika, započele su pripreme za njenu implementaciju koja je provedena u prvom tromjesečju ove godine.
Takođe je stabilizovano finansiranje grupe, kroz osiguranje produženja SPFA kredita (roll up) i pripreme za refinanciranje.
Već započeti procesi refinansiranja SPFA kredita, operativnog restrukturiranje i razrada nove strategije Fortenova grupe prioriteti su za ovu godinu, ističu iz izvanredne uprave. Poslovni.hr