BEOGRAD, Firme u Srbiji više ne mogu da otkupljuju dugove građana od banaka, pošto im to brani zakon, ali i dalje mogu da pozivaju te iste građane i zahtjevaju od njih da svoj dug namire.
U ovom slučaju banke su te koje propisuju pod kojim uslovima se vraća dospjeli dug, a ne agencije i firme koje se bave otkupom i naplatom potraživanja.
– Jedno je kad smo posrednik između banke i klijenta, a drugo je kad otkupljujemo potraživanja – kaže, za “Novosti”, Irina Lada, direktor firme “EOS matriks”, koja posluje u 27 zemalja. – Naši klijenti su preduzeća, telekomunikacione kompanije, banke, lizing kuće, dok se kao dužnici javljaju i građani i pravna lica. Od decembra prošle godine, ne otkupljujemo dugove građana, već smo samo posrednik koji radi u ime naših klijenata. Ali još uvijek smo vlasnici potraživanja od građana koja smo otkupili prije ovog zakona.
To, praktično, znači da dužnici koji uveliko kasne sa namirivanjem svojih rata ili računa za, na primjer, mobilni telefon, ne treba da budu iznenađeni pozivom, pismom, mejlom ili SMS-om iz firme poput ove, koje se bave otkupom i naplatom potraživanja. Nije novost ni da se pojedini građani žale na uznemiravajuće pozive koje dobijaju iz raznih agencija za naplatu potraživanja.
– Dobiti poziv za naplatu duga svakako nije najprijatniji poziv koji dobijete u toku dana – kaže Irina Lada.
Samo ova kompanija u Srbiji ima 140 klijenata od kojih je otkupila ili u čije ime naplaćuje potraživanja. Novosti