PARIZ, Oslanjajući se na ubrzani privredni rast na afričkom kontinentu, i sve brojniju srednju klasu, kozmetički giganti poput Loreala, Unilevera i Prokter&Gembl imaju ambiciozne ciljeve za afričko tržište ljepote koje će, prema procjenama, godišnje rasti oko 10 odsto, i u 2017. vrijediće više od 10 milijardi evra.
Prema podacima istraživačkog centra “Roland Berger”, afrički kontinent će 2017. naseljavati blizu 1,2 milijarde ljudi, od kojih će 300 miliona pripadati srednjoj klasi, zahvaljujući kojoj će tržište sredstava za higijenu i ljepotu tada vrijediti 10,5 milijardi evra, od kojih polovina pripada Južnoj Africi i Nigeriji, piše francuski list Eko.
Suočene s kineskom i indijskom konkurencijom, vodeće zapadne kozmetičke kompanije uložiće velike napore da osvoje novu afričku srednju klasu.
Tako, kozmetička kuća Procter&Gembl, koja svoju aktivnost fokusira na tržište Južne Afrike i Nigerije, planira da prodaju poveća čak četiri puta u naredne tri godine.
Unilever, koji u Africi već ostvaruje prihode od tri milijarde evra, predviđa da će do 2017. ovaj iznos udvostručiti.
Loreal, koji je na globalnom nivou prošle godine zabilježio prihode od 22,5 milijardi evra, na afričkom tržištu je ostvario tek 683 miliona, ali još od 2011. nastoji da intenzivira aktivnost u Africi.