BEOGRAD, Afrika predstavlja tržište budućosti za industriju proizvodnje ambalaže, pa beogradska fabrika Bol Pekadžing Evropa, nakon što je određena za snabdjevača libijskog tržišta, može da očekuje dio kolača te budućnosti.
Kako je rekao direktor BPE David Banjai, afrički region bilježi veliki rast u ovom sektoru, za razliku od evropskog koji stagnira zbog ekonomske krize ili iskazuje rast od tri do četiri odsto na godišnjem nivou, što je premalo.
Afrika spada u evropsku diviziju BPE-a, i sav posao na tom tržištu vodi se iz Evrope, a beogradska fabrika Bol pekidžinga izabrana je da snabdijeva libijsko tržiste zbog geografske lokacije, pojasnio je Banjai.
U Libiju će iz beogradske fabrike ubuduće ići 300 miliona limenki godišnje, za potrebe svhetski poznatog brenda Pepsi kole. Do sada je 80 odsto proizvodnje BPE išlo na tržišta Turske, Grčke, Češke, Rumunije, Slovačke i Mađarske.
“Globalno gledano, naš glavni fokus u snabdijevanju limenkama su tržišta Afrike, Azije i Južne Amerike“, rekao je Banjai. Primjetno je da ekspanzija azijskog tržišta usporava, ali afričkom tržištu tek predstoji razvoj, dodao je on.
Osim direktnih beneficija za srpski izvoz, BPE je zaslužan i za dovođenje velikih svjetskih brendova na srpsko tržište. Po riječima sagovornika, kompaniji to polazi za rukom “najviše zahvaljujući njenom integritetu”, uvezanom sa iskustvom BP i njihovim poslovnim partnerima. Tanjug