BEOGRAD, Aerodrom “Nikola Tesla” imaće naredne godine najveći porast obima saobraćaja u Evropi zahvaljujući slobodnom viznom režimu i primjeni Sporazuma o otvorenom nebu.
Velimir Radosavljević, zamjenik generalnog direktora ovog javnog preduzeća, kaže da će tada putnici imati veći izbor aviokompanija.
“Austrijska loukost kompanija Niki spremna je da leti šest puta nedeljno iz Beograda za Beč velikim “erbasovim” avionom A320. Trenutno pokušavaju da riješe problem sa dosta rigidnim bilateralnim režimom koji postoji između Srbije i Austrije”, kaže on.
“Ipak, naša procjena je da bi pravi bum za sve građane bio dolazak ‘Viz era’, najveće niskobudžetne kompanije centralne i istočne Evrope sa kojom smo u stalnom kontaktu. Postavljanje samo jednog aviona u bazi u Beogradu značilo bi oko 300 hiljada putnika na godišnjem nivou i direktno zaposlenje oko 100 ljudi”, objašnjava Radosavljević.
Niskobudžetne aviokompanije imaju najčešće nove avione i aviokarte su, kako ističe Radosavljević, zaista u prosijeku dosta jeftine, što se posebno odnosi na period otvaranja i razrade novih linija, kada su cijene bagatelne.
Od 20. jula putnici u čarter saobraćaju nacionalnog avioprevoznika prihvataju se u starom Terminalu 1, a putnički servis takozvana aerodromska taksa naplaćuje se sa popustom i iznosi 12 evra. Tu je infrastruktura nešto siromašnija, ali to upravo i odgovara potrebama klasične loukost kompanije. Ova usluga po istoj cijeni biće ponuđena svim prevoziocima.
“Od geostrateškog značaja za Beograd bi bilo da ima dva aerodroma za putnički saobraćaj”, ističe Radosavljević i dodaje da je “logično da bi se na aerodromu u Batajnici razvijao loukost i čarter saobraćaj. U komercijalnom smislu aerodrom ‘Nikola Tesla’ ne bi ništa izgubio”.
Inače, u ovoj godini za razliku od velikog broja aerodroma u regionu i Evropi, naša vazdušna luka nema pad obima saobraćaja ka zemljama EU i Rusiji. Ipak, očekuje se da će beogradski aerodrom ove godine imati oko 200 hiljada putnika manje nego lani. B92