NIKOZIJA,BEOGRAD, “Ekšn global komunikejšn” (Action Global Communications), jedina nezavisna mreža za odnose sa javnošću (PR) usmjerena na tržišta koja najviše obećavaju i najbrže rastu na svijetu, objavila je rast prihoda od 12 odsto u prvih šest mjeseci ove godine, navodi se u saopštenju beogradskog predstavništva te PR agencije.
“Ekšn” PR mreža ima 44 kancelarije u jugozapadnoj Evropi, Bliskom Istoku i Sjevernoj Africi.
Predstavništvo u Srbiji otvoreno je 1997. godine i obavlja poslove odnosa sa javnošću za mnoge ugledne firme, među kojima su i britanska aviokompanija “Britiš ervejz” (British Airways), austrijska naftna i gasna industrija OMV, japanska automobilska kuća “Subaru”, njemački farmaceutski gigant “Beringer Ingelhajm” (Boehringer Ingelheim) i druga preduzeća.
“Polugodišnji prihod (cijele grupacije) je u odnosu na 2007. porastao za 12 odsto i dostigao je 12,3 miliona evra. Sigurni smo da ćemo probiti granicu od 27 miliona evra do kraja 2008. godine”, izjavio je osnivač i predsjednik upravnog odbora “Ekšena” Toni Hristodulu.
“Izuzetno smo zadovoljni učinkom našeg Odelenja za globalni servis klijenata kao i marketinških agencija u više od 40 zemalja,” naglasio je Hristodulu.
On je predočio da su glavni razvojni pokretači kompanije uvećani portfoliji za pojedinačne zemlje iz postojeće mreže klijenata poput “Britiš ervejza”, OMV-a i firme “Vestalpine” (Voestalpine).
Lista klijenata kompanije “Ekšn” je u ovoj godini proširena sa novim kompanijama, među kojima su i “Beringer Ingelhajm”, koji je potpisao polugodišnji ugovor za upravljanje programom za odnose sa javnošću te firme za tržišta 16 zemalja srednje i istočne Evrope i Rusiju.
Tu je i vodeća kompanija na svetskom tržištu za edukacijonu tehnologiju “Prometean” (Promethean) koja je pokrenula globalnu komunikacionu kampanju kojom rukovodi “Ekšn” i upravlja kampanjama u 14 zemalja, uključujući Kinu, Singapur, Indiju, Saudijsku Arabiju, Ujedinjene arapske emirate, Rusiju, i zemlje zapadne Evrope.
U Grčkoj, Bugarskoj i Rumuniji, konsultanti kompanije “Ekšn” su uključeni u komunikacione strategije koje podržavaju promjene procesa upravljanja i programe korporativne socijalne odgovornosti, što, prema rečima Hristodulua, jasno pokazuje sve veću zrelost komunikacijskog tržišta srednje i istočne Evrope.
Najvišu stopu razvoja “Ekšn” je postigao posredstvom svojih agencija u Zalivu, gde je počeo sa radom 1993. godine, pri čemu kancelarije u Dubaiju, Kataru, Bahreinu, Kuvajtu i Omanu zajedno predstavljaju približno 20 odsto globalnog poslovanja kompanije, a “uz dodatnih 22 odsto u periodu od januara do juna 2008. dostižu najveću stopu rasta”.
Sa kancelarijama u Egiptu, Jordanu, Libanu, Siriji, Iranu, Iraku i Pakistanu, “Ekksn” pruža usluge preko jedinstvene mreže svojih agencija u širem regionu Bliskog istoka.
“Osnova našeg uspjeha na tržištima koja najviše obećavaju i najbrže rastu na svijetu je u našem poslovnom pristupu da obezbjeđujemo prisustvo klijenata na tržištu određene zemlje u najranijoj mogućoj fazi “, predočio je Hristodulu. Tanjug