SARAJEVO, Uvođenje elektronskog potpisa u BiH na koji se čeka deset godina je sada zapelo, jer se ne mogu naći stručnjaci koji bi pratili izdavanje certifikata za elektronsko predstavljanje.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH kažu da je uslov za primjenu Zakona o elektronskom potpisu u otvorenim sistemima, da se imenuju izvršioci u Kancelariji za nadzor i akreditaciju elektronskog potpisa.
– U skladu s tim smo raspisali javni konkurs za prijem državnih službenika. Kako na konkursu ni jedan kandidat nije zadovoljio, konkurs je ponovljen – kazali su u Ministarstvu, izvještava blic.rs.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH su, za detaljnije informacije uputili na Agenciju za državnu upravu BiH koja je ponovo objavila javni konkurs u kojem se traže načelnik Kancelarije za nadzor i akreditaciju, te stručni savetnik za nadzor i akreditaciju.
Uslovi su uobičajeni da kandidati koji se prijave imaju završen elektrotehnički fakultet, fakultet informacijskih tehnologija ili drugi tehnički fakultet informatičkog smjera, radno iskustvo, da znaju engleski jezik i imaju položen stručni ispit.
Riječ je o poslovima na neodređeno vrijeme sa početnom platom od oko 1.500 KM za načelnika i oko 1.300 KM za savjetnika.
Koliko kandidata se prvi put prijavilo i zašto nije nije zadovoljio kriterije u Agenciji za državnu upravu BiH nismo dobili objašnjenje.
U RS nadležni nisu željeli da komentarišu uvođenje elektronskog potpisa na nivou BiH, uz napomenu da će zbog određenih neslaganja sami ponuditi rješenje.
Komentarišući neuspjeli konkurs Ministarstva komunikacija i transporta BiH Slobodan Dragičević, sekretar Udruženja za informaciono-komunikacione tehnologije RS kaže da stručni ljudi iz ove branše nisu spremni da rade pod političkim uticajem koji je prisutan u državnom sektoru.
– Vjerujem da BiH ima IT stručnjaka koji mogu da obavljaju taj posao, ali da se jednostavno nisu prijavili na taj konkurs jer sa svojim znanjem mogu da rade za koga hoće, a ne da budu politički poslušnici i da zarade bolju platu – kaže Dragičević.
Elektronski potpis je već odavno u upotrebi u većini zemalja EU i okruženju, dok se u BiH se i dalje koriste zastarjeli pečati, potpisi i ovjere dokumenata na papiru, iako je Zakon o elektronskom potpisu donesen još 2006. godine.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH ističu da će uvođenje elektronskog predstavljanja omogućiti drastično smanjenje operativnih troškova firmi ili fizičkih lica, osigurati digitalne kopije za sve stranke, a svi aktivni dokumenti biće lako dostupni i na jednom mjestu. Indikator.ba