NJUJORK – “Apple” je najvredniji svjetski brend, a slijede ga “Google” i “Microsoft”, pokazuje analiza međunarodne konsultantske kuće “Interbrand”, koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.
Petu godinu zaredom “Apple” i “Google” zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend “Apple” u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri odsto, na 184,2 milijarde dolara, a “Google” za šest odsto, na 141,7 milijardi dolara.
“Microsoft” se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrijednosti.
Četvrta je “Coca-Cola”, a slijede “Amazon”, “Samsung”, “Toyota”, “Facebook”, “Mercedes-Benz” i IBM, koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrijednosti. Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svjetskih brendova prvi put pojavili “Ferrari” (88. mjesto), “Netflix” (78) i Salesforce.com (84).
Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su “Facebook” (48 odsto), “Amazon” (29 odsto), “Adobe” (19 odsto), “Adidas” (17 odsto) i “Starbucks” (16 odsto).
Više od polovine najvrednijih svjetskih brendova dolazi iz četiri sektora, i to iz automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9).
Maloprodaja je najbrže rastući sektor, posmatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 odsto), a slijede sportska oprema (10 odsto), tehnologija (osam odsto), logistika (sedam odsto) i finansijske usluge (šest odsto).
Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 odsto, kaže se u “Interbrandovoj” analizi.
“Interbrandova” metodologija odabira temelji se na nekoliko kriterijuma, među kojima su uticaj brenda na potrošački odabir i snagu kojom brend pridonosi stablinosti i zaradi kompanije. Akcije u padu Iako je najveći brend u svijetu, dionice tehnološkog diva u odnosu na rekordan nivo postignut 1. septembra srušile su se za devet odsto na 150,55 dolara.
Pojeftinjenje dionica izazvala je zabrinutost da novi iPhone 8 neće privući veliki broj kupaca. To se potvrdilo na azijskom tržištu, gdje je ovaj model kod potrošača izazvao uglavnom slab i mlak interes jer, kako su kupci ocijenili, novi model nije donio ništa novo u odnosu na prethodnu verziju.
Rusija zaprijetila blokadom Facebooka Ruske vlasti zaprijetile su blokadom Facebooka u 2018. ako ne bude poštovao novi zakon kojim se od internet kompanija traži da skladište podatke svojih korisnika u Rusiji.
“Poštovanje tog zakona obavezno je za sve. U svakom slučaju učinićemo da se zakon poštuje ili kompanija neće moći raditi na ruskoj teritoriji”, izjavio je šef agencije za regulisanje telekomunikacija Aleksandar Žarov, prenose ruske agencije.
Nije prvi put da vlasti oštro nastupaju prema američkim internet gigantima u vezi s primjenom tog zakona koji je već doveo do blokade profesionalne mreže Linkedin.
Do najnovijih izjava dolazi u napetoj atmosferi, nekoliko dana nakon što je Facebook pristao da preda američkom Kongresu sadržaj poruka koje je finansirala Rusija kako bi uticala na predsjedničke izbore 2016. Agencije