BANJALUKA – Sa banjalučkog aerodroma uskoro bi mogli da polete prvi avioni niskobudžetnih kompanija prema više evropskih destinacija.
Kako saznaju “Nezavisne”, u toku su pregovori s nekoliko avio-kompanija, među kojima su i mađarski “Wizz Air” te “Air Serbia”.
Međutim, iz Uprave Aerodroma nisu željeli da daju više detalja o pregovorima, dok, kako su rekli, ne dođe do konkretne saradnje.
“Dogovor s avio-operaterima je da se do potpisivanja ugovora i preuzimanja ugovorenih obaveza u cijelosti, te postizanja dogovora, ne objavljuju bilo kakve informacije. Jedino što mogu reći u ovom trenutku je to da se radi o dvije avio-kompanije, odnosno tri ako govorimo o ‘Air Serbiji’, koja je aktuelni avio-prevoznik na našem aerodromu”, kazao je Miroslav Janjić, direktor “Aerodroma Republike Srpske”.
Kaže kako je teško precizirati kada bi moglo doći do konkretne saradnje, ali je izrazio nadu da će se to desiti do kraja godine.
“Razgovaramo sa svima i nijednu ponudu ne odbacujemo. Nesumnjivo je pravo svakog operatora da leti ili ne leti sa nekog mjesta, dakle oni su ti koji odlučuju o tome, a naše je da im pružimo maksimum uvjeravanja i želje da lete sa banjalučkog aerodroma u zajedničkom interesu i to je aksiom po kojem djelujemo”, kaže Janjić.
Govoreći o potrebama putnika koji gravitiraju prema banjalučkom aerodromu, kaže kako je to nesumnjivo Zapadna Evropa.
“Kada to kažem, mislim na relacije preko Beča i Ciriha do Malmea i Stokholma”, zaključio je on.
Inače, na ovom aerodromu je trenutno aktuelna samo linija za Beograd, gdje avion leti pet puta sedmično. Podsjećamo, aerodrom u Banjaluci godinama pokušava da privuče avio-kompaniju koja bi imala redovne letove za evropske destinacije, ali mu to ne polazi za rukom.
Početkom ove godine, nakon serije tekstova u “Nezavisnim”, prekinuti su razgovori s kompanijom “Sea Air” jer je utvrđeno kako su otjerani sa aerodroma u Osijeku, Mostaru, njemačkom Padebornu i italijanskoj Kortoni zbog otkazivanja letova i kašnjenja.
Bili su zainteresovani za uspostavljanje letova ka destinacijama u četiri zemlje, a sve je trebalo da počne u martu ove godine. S niskotarifnom kompanijom “Wizz Air” je i ranije pregovarano, ali su Mađari tražili subvencije unaprijed i garanciju da će Vlada RS pokrivati eventualne gubitke ove kompanije, što im u tom momentu niko nije mogao dati ni obećati.
Nakon toga, 2013. sklopili su posao s aerodromom u Tuzli, gdje su za četiri godine prevezli milion putnika, što samo pokazuje kakvu priliku je Banjaluka izgubila.
U Turističkoj organizaciji grada Banjaluka (TOBL) kažu kako bi bilo sjajno ako bi pregovori o novim linijama sa banjalučkog aerodroma urodili plodom, te da je ovaj grad još ranije trebalo da ima takve relacije. “To će biti veliki korak u unapređenju načina dolaska turista u Banjaluku”, istakao je Ostoja Barašin, direktor TOBL-a. Nezavisne novine
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sada plačete, što je otjeran ”Wizz Air” iz Banja Luke, a u Tuzli ga objeručke prihvatili i prevezli preko milion putnika!!??
Što ne kažete u čemu je bio osnovni problem u tom ugovoru.
Ista država, aerodrom u BL ima daleko bolju svu infrastrukturu od Tuzle, ali ljudi iz Tuzle iznašli su mogućnost i smanjili pohlepu i sada aerodrom radi ekonomično, a Banja Luka neka gleda u neboi pet letova u nedelji dana.
Osnovni problem je bio sto meni nisu htjeli reket dati…