LONDON – Francusko-japansko strateško partnerstvo Renault-Nissan preteklo je rivalske automobilske kompanije Folksvagen i Tojotu, izbijajući na poziciju vodećeg svjetskog prodavca automobila u prvom polugodištu ove godine, piše britanski list Fajnenšel tajms.
Ta grupacija je prodala 5,26 miliona automobila širom svijeta od januara do juna 2017. godine, najviše zahvaljujući prošlogodišnjem pristupanju japanskog Michubishi motorsa toj alijansi.
Njemački Volkswage, koji je u 2016. godini bio vodeći svjetski prodavac automobila uprkos skandalu sa manipulacijama emisijama štetnih gasova, prodao je u prvom polugođu 5,15 miliona automobila, a Tojota 5,12 miliona.
Američki General Motors (GM), koji je decenijama bio svjetski lider, prodao je 4,7 miliona automobila, navodi FT, uz podsećanje da je GM u procesu povlačenja sa nekoliko tržišta, kao što su Evropa i Indija, jer je na njima, kako tvrdi, teško nadmetanje sa konkurencijom. Tanjug